بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش

محمد ساعتچی
کد محصول : 9789646184541
انتشارات
سال چاپ 1396
10%

قیمت اصلی 70,000 تومان بود.قیمت فعلی 63,000 تومان است.

10% تخفیف

بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش نوشته پروفسور محمود ساعتچی

در یک سازمان، مدیر مجموعه وظیفه دارد که فعالیت‌های افرادی که تحت نظارت او هستند را تحت نظارت خود داشته باشد. در غیر این صورت هدفی که مجموعه برای آن تلاش می‌کند، تحقق پیدا نخواهد کرد. همچنین باید بگوییم که اگر افرادی که در یک سازمان در حال فعالیت هستند، باید از نظر روحی و جسمی سلامت باشند. در این صورت است که مدیر یک مجموعه می‌تواند فعالیت‌های یک مجموعه را هماهنگ کند و به مرور به هدف خود در مجموعه برسند.

ما در این مقاله، مخاطبان کتاب بهداشت روانی در محیط کار از نشر ویرایش را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم و پس از آن در مورد نویسنده و موضوعاتی که در کتاب مطرح کرده است، صحبت خواهیم کرد.

بهداشت روانی در محیط

کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش برای چه افرادی نوشته شده است؟

باید بگوییم که این کتاب اولا برای دانشجویانی که در رشته‌ی روانشناسی درس می‌خوانند، منبعی بسیار مهم است. همان طور که می‌دانید بهداشت روانی یکی از مواردی است که در محیط کار، اهمیت بسیار بالایی دارد و برای آن که فعالیت‌های یک مجموعه به خوبی پیش برود، لازم است که به اهمیت بهداشت روانی در محیط کار توجه شود. بنابراین افرادی که در رشته‌ی روانشناسی تحصیل می‌کنند، باید به این کتاب به عنوان منبعی بسیار مهم نگاه کنند.

علاوه بر دانشجویان رشته‌ی روانشناسی، خواندن کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش برای افرادی که به عنوان مدیر در یک مجموعه در حال فعالیت هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. تمامی مطالب این کتاب به صورتی نوشته شده‌اند که نیازهای مدیران را در این مورد در یک سازمان برآورده کند. بنابراین باید به این کتاب به عنوان یک منبع بسیار مهم و اثرگذار نگاه کرد. خرید کتاب دانشگاهی از دغدغه همیشگی دانشجویان بوده و هست؛ سایت بانک کتاب امکان سفارش اینترنتی این کتاب را فراهم کرده است.

بیوگرافی احمد صافی نویسنده کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش

احمد صافی نویسنده‌ی کتاب در طول این سال‌ها، در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت‌های بسیار زیادی را انجام داده است و مقالات و کتاب‌های بسیاری را ترجمه و تألیف کرده است. از کتاب‌های وی در زمینه‌ی روانشناسی علاوه بر کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش، می‌توان به کتاب‌هایی همچون مصاحبه استخدامی، اصول روانشناسی، روانشناسی در کار، سازمان و مدیریت، روانشناسی بهره‌وری، روانشناسی کار، روانشناسی کاربردی برای مدیران، مشاوره و روان درمانی، نظریه‌های مشاوره و روان درمانی، نظریه پردازان و نظریه‌ها در روانشناسی، اصول و فنون اجرای مصاحبه: استخدامی، ارزشیابی و بالینی، زمینه روانشناسی، اثر اتکینسون و هیلگارد ترجمه‌ی محمود ساعتچی و … اشاره کرد.

محمود ساعتچی در طول سال‌های فعالیت خود، در دانشگاه‌ها تدریس‌های زیادی داشته است و علاوه بر آن دوره‌های زیادی را برگزار کرده است. ایشان رشته‌ی جدیدی از روانشناسی را معرفی کردند و از این جهت، محمود ساعتچی را به عنوان فردی اثرگذار در حوزه‌ی روانشناسی می‌شناسند.

احمد صافی در کتاب بهداشت روانی در محیط کار به بیان چه موضوعاتی پرداخته است؟

احمد صافی کتاب را در 228 صفحه و 11 فصل نوشته است، نام سرفصل‌های کتاب عبارت است از:

  • فصل اول: سلامت و بهداشت روانی کارکنان
  • فصل دوم: فشار روانی شغلی
  • فصل سوم: فرسودگی شغلی کارکنان
  • فصل چهارم: فشار روانی فرسودگی شغلی
  • فصل پنجم: نشانه‌ها، طبقه‌بندی و شیوع پریشانی‌های روانی
  • فصل ششم: شخصیت‌های نابهنجار در سازمان
  • فصل هفتم: ترور شخصیت کارکنان در سازمان
  • فصل هشتم: اعتیاد کارکنان در سازمان
  • فصل نهم: شخصیت سالم و احساس خوشبختی
  • فصل دهم: وظایف و نقش مشاور کارکنان
  • فصل یازدهم: چکیده‌ی رویکردهای مشاوره و روان درمانی

در کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش، مطالب تمام فصل‌ها به گونه‌ای نوشته شده است که بتواند نیاز مدیران را در کارگاه‌های آموزشی که تشکیل می‌گردد، برآورده کند. همچنین محمود ساعتچی تلاش کرده است که در این کتاب به سوالاتی که مدیران در مورد مشکلات خود داشتند، پاسخ دهد.

بهداشت روانی در محیط ویرایش

جمع بندی مطالب

همان طور که در مطالب بخش‌های قبلی مقاله هم بیان کردیم، کتاب بهداشت روانی در محیط کار نشر ویرایش به نویسندگی محمود ساعتچی، یکی از کتاب‌های مؤثر در زمینه‌ی بهبود شرایط کاری در یک سازمان است. در واقع در صورتی که هر کدام از افراد یک سازمان، از سلامت روحی و جسمی کاملی برخوردار باشند، می‌توانند فعالیت‌های خود را به درستی انجام داده و در مسیر هدف خود گام بردارند. کتاب بهداشت روانی، می­تواند به تفهیم بهتر مطالب این کتاب کمک کند.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

محمود ساعتچی

سال چاپ

1396

قطع کتاب

وزیری

تعداد صفحه

240