بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی فکری تبانی زینگو

کد محصول : مشخص نشده
دسته بندی بازی های فکری
انتشارات
10%

قیمت اصلی 290,000 تومان بود.قیمت فعلی 261,000 تومان است.

10% تخفیف

با بازی فکری تبانی، برای نابودی یکدیگر نقشه بکشید!

بازی فکری تبانی یک بازی کارتی است که توسط انتشارت زینگو طراحی و تولید شده است. این بازی درباره تقسیم غنائم یک سرقت بزرگ است و داستانی هیجان انگیز دارد. بازیکنان در این بازی در نقش تبهکاران حرفه ای ظاهر می شوند. آن ها پس از انجام یکی از بزرگترین سرقت های تاریخ، دور هم جمع شده اند تا غنائم و طلاهای بدست آمده از این سرقت را با یکدیگر تقسیم کنند. اما در این میان یک مشکل وجود دارد. این سارقان خطرناک دوست دارند سهم بیشتری از طلاها داشته باشند به همین خاطر هر کدام از آن ها تصمیم می گیرند تا علیه دیگری تبانی کنند. بازی فکری تبانی برای افراد بالای ۱۳ سال طراحی شده و ۴ تا ۸ نفر می توانند آن را بازی کنند. مدت زمان انجام این بازی در حدود ۳۰ دقیقه است.

 

بازی فکری تبانی زینگو

معرفی بازی فکری تبانی

بازی فکری تبانی، الهام گرفته از بازی Dead Last می باشد و تفاوتی که با این بازی دارد این است که شخصیت ها در بازی Dead Last نامگذاری نشده اند و فقط رنگ ها باعث تمایز آن ها می گردند. اما شرکت زینگو هنگام طراحی بازی فکری تبانی تصمیم گرفته، ضمن بکارگیری رنگ ها از شخصیت های منفی معروف سریال ها و فیلم ها نیز استفاده کند. بنابراین می بینیم که در این بازی شخصیت هایی مثل هایزنبرگ، تامی شلبی، جوکر و … حضور دارند که موجب می شوند، شور و هیجان بازی بیشتر گردد. بازی فکری تبانی دارای تفاوت های دیگری نیز با بازی Dead Last می باشد. این بازی فکری هشت شخصیت دارد، در حالی که در بازی Dead Last شما با ۱۲ شخصیت روبرو هستید.

اجزای بازی فکری تبانی

  • ۸ کارت شخصیت
  • ۶۴ کارت بازی
  • ۵۴ کارت طلا
  • ۶ کارت دوئل
  • ۸ پایه چوبی
  • راهنمای بازی

چیدمان بازی فکری تبانی

بازیکنان به صورت تصادفی یا توافقی یک کارت شخصیت را انتخاب می کنند و روی پایه چوبی قرار می دهند. بدین ترتیب همه بازیکنان با نگاه کردن به آن کارت ها می توانند از شخصیت یکدیگر مطلع باشند. ۶۴ کارت بازی به ۸ دسته کارت تقسیم می شود و هر بازیکن دسته کارت ۸ تایی خود را تحویل می گیرد. در این دسته کارت، همه شخصیت های بازی قرار دارند. اگر بازی فکری تبانی را با تعداد کمتر از ۸ نفر بازی می کنید، شخصیت هایی را که در بازی نیستند، از دسته کارت ها خارج نمایید. کارت های دوئل را در جایی در گوشه زمین بازی قرار دهید تا بعدا به سراغشان بروید. همچنین کارت های طلا را خوب بر بزنید و چهار تای آن را به پشت در وسط زمین بگذارید و کارت های طلای باقیمانده را در کنار کارت های دوئل قرار دهید.

چیدمان بازی فکری تبانی

روش انجام بازی فکری تبانی

بازی فکری تبانی در چند دور انجام می شود و در هر دور ابتدا بین بازیکنان بحث و گفتگو صورت می گیرد و سپس نوبت به مرحله رای گیری می رسد. در مرحله رای گیری قرار است یک یا چند نفر از بازیکنان کشته شوند. اگر تعداد باقیمانده از دو نفر بیشتر باشد، بحث و گفتگو و رای گیری و کشتار دوباره انجام می گردد تا زمانی که تنها یک نفر زنده بماند. در این هنگام بازیکنی که توانسته جان سالم به در ببرد، چهار کارت طلای وسط زمین را از آن خود می کند. اما در صورتی که دو نفر زنده بمانند، دوئل تعیین کننده سرنوشت آن هاست. اگر همه بازیکنان کشته شوند، کارت های طلا به هیچ کس تعلق نمی گیرد. اما بازیکنانی که در رای گیری پایانی شرکت نکرده اند، به طور تصادفی می تواند یک کارت از دسته کارت های طلا بر دارند.

در مرحله گفتگو باید بازیکنان تصمیم بگیرند که چه کسی را می خواهند بکشند و از دور بازی خارج نمایند. اما لازم است به گونه ای عمل کنند که جزو اکثریت رای دهندگان به یک نفر باشند، در غیر اینصورت خودشان نیز کشته می شوند. بنابراین در مرحله گفتگو باید تا جایی که ممکن است تلاش کنید تا بقیه بازیکنان را برای رای دادن به یک نفر ترغیب نمایید. همچنین می توانید علیه یک بازیکن با دیگران همراه شوید. در مرحله بحث و گفتگو این امکان وجود دارد تا با چند نفر از بازیکنان بر علیه یک بازیکن به صورت پنهانی تبانی کنید یا اینکه به صورت علنی نظر خود را درباره کشتن یک نفر اعلام نمایید، اما زمان این بحث و گفتگو و تبانی نباید بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشد.

روش بازی فکری تبانی زینگو

پایان بازی فکری تبانی

بازی فکری تبانی در چند دور انجام می شود و در هر دور ابتدا بحث و گفتگو و تبانی انجام می گیرد و سپس رای گیری صورت می پذیرد. در پایان هر دور، بازیکنان امتیازاتی را که در طول بازی بدست آورده اند می شمارند و فردی که امتیازش به عدد ۲۴ رسیده باشد، برنده بازی است. اما اگر هیچ کدام از بازیکنان نتوانسته باشند به این امتیاز دست پیدا کنند، بازی فکری تبانی ادامه پیدا می کند و بازیکنان چه زنده و چه مرده، همگی در دور بعدی بازی حاضر می شوند. در صورتی که کارت های طلای وسط زمین کمتر از چهار عدد باشد، از دسته کارت های طلا که در کنار زمین قرار دارد، به کارت های وسط زمین اضافه می شود تا به عدد ۴ برسد. یکی از کارت هایی که بازیکنان برای نجات خود می توانند از آن استفاده کنند، کارت کمین است. اگر بازیکنی مطمئن باشد که در آن دور همه بر علیه او تبانی کرده اند، می تواند هنگام رای گیری کارت تبانی خود را رو کند و بدین ترتیب جانش را نجات دهد.

کلام آخر

بازی تبانی جزو بازی های کارتی و نقش مخفی است که در آن بازیکنان تلاش می کنند تا بر علیه یکدیگر توطئه و تبانی کنند تا به طلای بیشتری دست یابند. این بازی می تواند در جمع های خانوادگی و دوستانه بازی شود و همگی یک روز پر هیجان و پر نشاط را در کنار هم سپری کنند. اگر به این نوع بازی ها علاقه دارید، می توانید این بازی فکری پرطرفدار را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی بانک کتاب مارکا سفارش دهید تا در کوتاهترین زمان برایتان ارسال شود.

مشخصات کالا
انتشارات

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *