بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی فکری تله پاتی زینگو

کد محصول : مشخص نشده
دسته بندی بازی های فکری
انتشارات
10%

قیمت اصلی 299,000 تومان بود.قیمت فعلی 269,100 تومان است.

10% تخفیف

با بازی فکری تله پاتی، فکر یکدیگر را بخوانید!

تا حالا شده وارد ذهن یک نفر دیگر شوید و آنچه در سر او می گذرد را حدس بزنید؟ دو نفر که باهم تله پاتی دارند می توانند بدون این که با یکدیگر حرف بزنند، از افکار، احساسات و عواطف هم با خبر شوند. با بازی فکری تله پاتی می توانید این کار را انجام دهید. شما بدون استفاده از حواس پنجگانه، فکر هم بازی هایتان را می خوانید و از این طریق امتیاز کسب می کنید. بازی تله پاتی یک بازی جذاب و هیجان انگیز است که اوقات خوشی را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد. اگر به این بازی علاقه مند شدید و دوست دارید روش بازی کردن آن را بدانید، با ما همراه شوید.

بازی فکری تله پاتی زینگو

بازی فکری

معرفی بازی فکری تله پاتی

بازی فکری تله پاتی محصولی از انتشارات زینگو است که بر روی مهارت هایی چون تمرکز و اطلاعات عمومی تاکید دارد. این بازی سرگرم کننده برای افراد بالای ۱۵ سال طراحی شده و ۲ تا ۸ نفر می توانند در آن شرکت نمایند. می توان گفت این بازی مخصوص بزرگسالان است اما کودکان هم می توانند در کنار بزرگترهای خود بنشینند و بازی را تماشا کنند. این کار موجب می شود که اطلاعات عمومی آن ها نیز به تدریج افزایش پیدا کند. زمانی که برای بازی تله پاتی باید در نظر بگیرید حدود ۳۰ دقیقه است. اما به دلیل جذابیت بازی، شرکت کنندگان معمولا چند دور تله پاتی را بازی می کنند و اوقات خوشی را در کنار هم سپری می نمایند. اکنون برویم و با اجزای این بازی آشنا شویم.

اجزای بازی فکری تله پاتی

  • یک صفحه بازی
  • ۲ عدد تاس
  • ۴ جفت مهره
  • ۳۵ عدد کارت
  • یک عدد لیوان مخصوص تاس ریختن
  • راهنمای بازی

می بینید که تله پاتی جزو بازی هایی است که هم کارت در آن وجود دارد و هم تاس و مهره. چنین بازی فکری حتما باید خیلی جالب باشد.

چیدمان بازی فکری تله پاتی

ابتدا بازیکنان شرکت کننده در بازی فکری تله پاتی به دو گروه تقسیم می شوند. سپس به هر بازیکن یک قلم و کاغذ داده می شود و هر تیم یک رنگ مخصوص به خود را انتخاب می نماید. سپس مهره های مربوط به آن رنگ را برداشته و بر روی صفحه بازی در جای مخصوص خود قرار می دهد. تاس ها باید درون لیوان ریخته شوند و کارت ها نیز در کنار صفحه بازی مستقر گردند. اکنون همه چیز برای یک بازی نفس گیر و پرهیجان آماده است. برویم ببینیم قرار است در این بازی با چه چیزهایی روبرو شویم.

بازی فکری تله پاتی زینگو

بازی فکری

روش بازی فکری تله پاتی

در بازی فکری تله پاتی، شما به همراه هم تیمی هایتان تا جایی که ممکن است باید مثل یکدیگر فکر کنید. یعنی تلاش نمایید بیشترین کلمات یکسان را با یکدیگر داشته باشید. در هر دور از بازی، از هر تیم یک نفر انتخاب می شود که با هم تشکیل «اعضای فعال» را می دهند. این اعضای فعال وظیفه ریختن تاس ها را بر عهده دارند. آن ها باید لیوانی که در آن تاس ها قرار دارند را تکان دهند و بریزند تا یک رنگ و یک عدد مشخص شود. رنگ نشان دهنده موضوعی است که از روی کارت باید خوانده شود و همه در جریان آن قرار بگیرند. اما اینکه چه عددی آمده را فقط اعضای فعال می دانند و نباید به کسی بگویند.

عددی که روی تاس مشخص می شود، همان تعداد پاسخ های مشترکی است که برای برنده شدن در آن دور لازم است. اکنون یکی از اعضای فعال از کنار زمین یک کارت برمی دارد و متناسب با رنگ تاس، موضوع را می خواند. مثلا اسم فیلم های ترسناک، انواع پیتزا، میوه های گرد، حیوانات جنگلی و … . هنگامی که موضوع خوانده شد، با گفتن کلمه «شروع»، همه بازیکنان تمام جواب هایی را که به ذهنشان خطور می کند را روی کاغذ می نویسند. بازیکنان فعال باید حواسشان باشد که هر موقع احساس کردند اعضای تیم شان جواب درست را نوشته، بازی را متوقف نمایند.

اکنون نوبت امتیازدهی فرا رسیده است. در این مرحله، هم تیمی ها کلماتی را که نوشته اند با یکدیگر مقایسه می کنند و به خود امتیاز می دهند. اما نحوه امتیازدهی چگونه است؟ تیمی که بازی را متوقف کرده، در صورتی که تعداد پاسخ هایش، مساوی یا بیشتر از جواب های لازم باشد، به تعداد جواب های یکسانی که داده، امتیاز دریافت می کند. همچنین سه امتیاز بابت توقف بازی می گیرد. اما در صورتی که تعداد پاسخ ها به حد نصاب نرسیده باشد، هیچ امتیازی به آن تیم تعلق نمی گیرند. اما تیم مقابل به ازای هر پاسخ یکسان، یک امتیاز دریافت می کند. سپس بازیکنان فعال، مهره های خود را در زمین بازی به تعداد امتیازی که گرفته اند حرکت می دهند. بدین ترتیب این دور تمام می شود و اعضای فعال دیگری انتخاب می گردند که می توانند همان اعضای فعال قبلی باشند. حواستان باشد که مهره ها باید به وسط زمین برسند و از هر تیم، مهره فردی حرکت می کند که به وسط زمین نرسیده باشد.

بازی فکری تله پاتی زینگو

بازی فکری

پایان بازی فکری تله پاتی

بازی فکری تله پاتی زمانی به پایان می رسد که یکی از تیم ها توانسته باشد، هر دو مهره خود را به وسط زمین برساند. در این صورت آن تیم به عنوان برنده انتخاب می گردد. مهم ترین نکته ای که در بازی تله پاتی وجود دارد این است که اعضای فعال باید بتوانند در زمان مناسب، توقف بازی را اعلام کنند. زیرا اگر این دستور زود اعلام شود، امکان اینکه هم تیمی هایشان جواب صحیح را ننوشته باشند وجود دارد. اگر هم دیر اعلام نمایند، احتمال اینکه تیم مقابل فرمان توقف را زودتر صادر نماید وجود خواهد داشت.

کلام آخر

بازی فکری تله پاتی یک بازی پر از هیجان و نشاط می باشد که برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است. این بازی جذاب توسط فروشگاه اینترنتی بانک کتاب کارما با مناسب ترین قیمت عرضه شده و در دسترس علاقه مندان به بازی های فکری قرار گرفته است. می توانید با مراجعه به این سایت، بازی های مورد نظر خود را انتخاب نموده، با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین ها را خریداری نمایید.

مشخصات کالا
انتشارات

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *