بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای عملی مصاحبه ی تشخیصی با استفاده از ملاک های DSM-5 نشر ارجمند

آبراهام ناسبوم
کد محصول : 9786002003881
انتشارات
سال چاپ 1401

95,000 تومان

ناموجود


کتاب راهنمای عملی مصاحبه تشخیصی ، نوشته‌ی آبراهام ناسبوم ، استادیار روان پزشکی دانشگاه پزشکی کلرادو است. این کتاب یک راهنمای عملی برای انجام مصاحبه‌های روان پزشکان و دستیاران آن‌ها در مصاحبه‌های تشخیصی می‌باشد که راهنمایی‌های آن بر اساس DSM_5 می‌باشد. این کتاب به صورت آنلاین، از طریق بانک کتاب، قابل خریداری است.

مطالعه‌ی این کتاب برای چه کسانی مفید است ؟

این کتاب هم برای دستیاران روان پزشکان که مبتدی هستند و آشنایی با مصاحبه تشخیصی ندارند مناسب است که با استفاده از نکات این کتاب مهارت و اطلاعات خود را در این باره افزایش دهند و هم برای روان پزشکان متخصص و با تجربه مفید است که با استفاده از مطالب کتاب بتوانند مصاحبه‌هایی که از بیماران خود می‌گیرند را بررسی نمایند. این کتاب، به عنوان منبع و کتاب دانشگاهی، در دسترس دانشجویان، قرار می­گیرد.

مترجمان این اثر چه کسانی هستند؟

ترجمه این اثر توسط دکتر فرزین رضاعی ، دارای مدرک دکترای روان پزشکی و عضو سازمان آموزشی – پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری دکتر علی اکبر فروغی ، متخصص مغز و اعصاب ( نورولوژی ) و استادیار روان شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است .

مطالب و سرفصل‌های مورد بررسی کتاب

این کتاب شامل سه بخش است که در بخش اول شامل مباحثی مثل مقدمه‌ای بر مصاحبه تشخیصی ، ایجاد اتحاد درمانی در طول مصاحبه تشخیصی و تغییرات اساسی در DSM_5 است ، بخش دوم کاملا به مصاحبه تشخیصی در DSM_5 اختصاص داده شده است و بخش آخر نیز شامل مباحثی مثل نسخه کوتاه تر از DSM_5 ، رویکرد گام به گام برای تشخیص افتراقی ، تشخیص ابعادی اختلال شخصیت ، معاینه وضعیت روانی ، دیگر نظام‌های تشخیصی و مقیاس درجه بندی و … اشاره شده است. دانشجویان و علاقه مندان، می­توانند کتاب راهنمای آموزش و کاربرد DSM-5، را مطالعه نمایند.

یکی از مهمترین پارامتر‌ها در درمان یک بیمار روحی _روانی ، انجام یک مصاحبه عملی با کیفیت جهت تشخیص بیماری می‌باشد ، اگر مصاحبه‌گر توانایی نداشته باشد تشخیص بیماری با اشکال مواجه خواهد شد ، از این رو برای افزایش دقت و کیفیت مصاحبه‌های تشخیصی انجام شده توسط دانشجویان ، دستیاران و متخصصان در حوزه روان پزشکی مطالعه چنین کتاب‌هایی موثر خواهد بود.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

آبراهام ناسبوم

مترجم

علی اکبر فروغی, فرزین رضاعی

سال چاپ

1401

قطع کتاب

پالتویی

تعداد صفحه

264

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *