بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

یک شب در موزه نشر پرتقال

کارن لفراک
5.00 out of 5
کد محصول : 9786004628259
دسته بندی کودک (7 تا 12 سال)
سال چاپ 1402
20%

قیمت اصلی 99,000 تومان بود.قیمت فعلی 79,200 تومان است.

20% تخفیف

معرفی کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال

نویسنده ی کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال، کارن لفراک می باشد. ترجمه ی این کتاب به زبان فارسی به عهده ی خانم مریم رئیسی بوده است. این کتاب در ژانر تصویری و شامل 36 صفحه است. رده ی سنی مناسب برای مطالعه ی این کتاب 7 تا 12 سال تعیین شده است. این کتاب به معرفی موزه برای بچه ها می پردازد. ما از شما دعوت می کنیم تا برای خرید کتاب های انتشارات پرتقال و خرید کتاب کودک و نوجوان به بانک کتاب مارکا مراجعه کنید.

موضوع کتاب یک شب در موزه

موضوع کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال، همان طور که از نامش مشخص است، درباره ی یک موزه است. شخصیت اصلی کتاب میسن نام دارد. او یک کودک دبستانی است که علاقه ی زیادی به تاریخ طبیعت دارد. او از مطالعه درباره ی سیارات و دایناسورها بسیار لذت برده و همین موضوع باعث شده تا هدیه ی تولدی جالب دریافت کند. او قرار است شب تولدش را در موزه ی تاریخ طبیعی بگذارند. به همین دلیل با دو دوست صمیمی اش به موزه می رود. راهنمای موزه آن ها را کمک کرده تا همه جا را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

آن ها در موزه می توانند کارهای جالبی انجام دهند. مثلا حفاری کنند و فسیل از خاک استخراج کنند. آن ها می توانند استخوان های دایناسورها را از نزدیک نگاه کنند. اما قسمتی از کار سخت به نظر می آید. چرا که زمان خواب نمی توانند جای مناسبی برای خوابیدن پیدا کنند. آن ها هرجا که می خوابند همه چیز وحشتناک به نظر می آید. ادامه ی داستان حول همین محور جریان می یابد.

کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال

ویژگی های ظاهری و نگارشی کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال

اولین ویژگی ظاهری هر کتابی که به چشم می خورد، حجم آن است. کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال، دارای 36 صفحه بوده و کتابی کم حجم محسوب می شود، اما مطالب آموزنده ای را درون خود جای داده است.

با کمی دقت در صفحات آن متوجه می شوید که بیشتر آن ها را تصاویر جالب و جذاب تشکیل داده اند. تصاویری که به خوبی با موضوع کتاب تناسب دارند و نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم آن به مخاطب ایفا می کنند. تصاویر از جمله ابزارهای جذب مخاطب در تولید کتاب کودک است.

متن کتاب نیز بسیار ساده و روان است. جملات بسیار کوتاه هستند و از کلمات ساده ای تشکیل شده اند. در صورت وجود کلمات ناآشنا نیز به خوبی در روند داستان به توضیح آن پرداخته شده است. این مهارت های نویسندگان کتاب کودک است که با تعدادی جملات و کلمات محدود می توانند به معرفی شخصیت ها پرداخته، روند داستان را تشخیص داده و آن را به پایان رسانند.

البته باید گفت که تنها نویسنده نبوده که از مهارت کافی در چنین کاری برخوردار بوده است بلکه مترجم کتاب نیز بسیار چیره دست بوده و توانایی حفظ جانب امانت در مهارت نویسنده را داشته است.

ویژگی های داستانی کتاب یک شب در موزه پرتقال

کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال، همان طور که از نامش پیداست درباره ی یک موزه است. این کتاب در قالب یک داستان زیبا و جذاب، به معرفی موزه ی تاریخ طبیعی می پردازد. کودکان در سنین دبستان با ورود به مدرسه مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرده و با مطالعه ی کتاب های درسی و غیر درسی با موضوعات جدیدی آشنا می شوند. سپس برای آن که اطلاعات بیشتری کسب کنند نیاز به مطالعه ی بیشتر دارند. کتاب هایی نظیر این کتاب که به معرفی مکان های مفید برای کودکان می پردازد، از جذابیت زیادی نزد مخاطبان برخوردار است.

نویسنده در روند داستان با استفاده از شخصیت های هم سن و سال مخاطب کتاب، سعی کرده تا راه های خوبی برای گذران اوقات فراغت و تفریح را به کودکان معرفی کند. با این کار نه تنها کودکان به مطالعه ی کتاب علاقه مند می شوند و آن را به عنوان سرگرمی انتخاب می کنند، بلکه با موزه نیز آشنا شده و می توانند بازدید از آن را به عنوان یکی از تفریحات یا گردش های علمی خود انتخاب کنند.

در بخشی از کتاب به موضوع ترس نیز اشاره می شود و کودکان را برای غلبه بر آن آماده می کند. ترس یکی از احساسات طبیعی انسان ها است که باید راه شکست آن را آموخت.

کتاب یک شب در موزه نشر پرتقال
مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

کارن لفراک

مترجم

مریم رئیسی

سال چاپ

1402

قطع کتاب

خشتی

تعداد صفحه

36

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی سماواتی
    اسفند 7, 1399

    یه روزه پسرم‌خوندش
    خیلی خوشش اومد از این کتاب
    امیدوارم‌ب کتاب علاقه مند شده باشه😅