بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

قدرت موسیقی و آواز نشر ویرایش

جک میلیگان
کد محصول : 9789646184626
انتشارات
سال چاپ 1388
10%

قیمت اصلی 33,600 تومان بود.قیمت فعلی 30,240 تومان است.

10% تخفیف

مقدمه

تحقیقات در زمینه موسیقی و آواز نشان می‌دهد که عناصر موسیقی مثل ریتم، ملودی و غیره در فیزیولوژی و عملکرد و شخصیت انسان تاثیر می‌گذارد، شنیدن یک آواز و موسیقی مناسب و دلنشین می‌تواند تاثیر زیادی در حالت روحی انسان داشته باشد  و به نوعی به عنوان یک عنصر آرامش دهنده عمل کند، در ارتباط با اثرات و قدرت موسیقی و آواز کتاب‌ها، تحقیقات، مقالات و گزارش‌های بسیاری وجود دارد که همه آن‌ها متفق القول به این امر می‌پردازند که قدرت آواز و موسیقی غیر قابل انکار می‌باشد و اثرات آن به راحتی بر ذهن و روح و روان فرد قابل تشخیص می‌باشد، یکی از آثار برجسته که در ارتباط با موسیقی وجود دارد، کتاب قدرت موسیقی و آواز نوشته جک میلیگان می‌باشد که در این مطلب قصد داریم در ارتباط با آن مطالبی ارائه دهیم. این کتاب در سایت بانک کتاب موجود است و امکان سفارش اینترنتی آن برای دانشجویان و علاقه­مندان فراهم است.

قدرت موسیقی و آواز

مخاطب کتاب قدرت موسیقی و آواز چه کسانی هستند؟

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که با شنیدن یک موسیقی قدیمی خاطره‌های زیادی برای‌تان تداعی می‌شود و یا با شنیدن یک آواز دلنشین روح شما تازه می‌گردد، مطالعه این کتاب می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد، به طور کلی خواندن این کتاب برای همه افرادی که اندک علاقه‌ای به موسیقی و آواز دارند توصیه می‌گردد، در این کتاب ماهیت موسیقی و آواز و اهمیت آن به خوبی بیان شده است و با مطالعه آن نگاه بهتری نسبت به موسیقی خواهید داشت، این کتاب محدودیتی  ندارد و تمام افراد بزرگسال در هر سن و شرایطی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند، مطالعه این کتاب به ویژه برای کسانی که در حوزه موسیقی فعالیت  و یا به تحصیل در رشته‌های مربوط به موسیقی مشغول هستند  و یا به کارهای خوانندگی، نوازندگی، تنظیم موسیقی و غیره مشغول می‌باشند، بسیار توصیه می‌گردد، زیرا اطلاعات مفیدی در این کتاب برای این اشخاص وجود دارد.

هدف از نوشتن کتاب قدرت موسیقی و آواز

بسیاری از افراد اثرات مثبت و منفی از موسیقی و آواز در زندگی خود مشاهده کرد‌اند و در ارتباط با این اثرات کنجکاو هستند و سوال‌هایی  وجود دارد که ذهن آن‌ها را درگیر کرده است، سوال‌هایی از قبیل این که چرا موسیقی و آواز تا این حد می‌تواند اثر گذاری داشته باشد؟ یا موسیقی و آواز چگونه این اثرات را ایجاد می‌کند؟ راز به وجود آمدن این اثرات چه چیزی است؟  که به گفته نویسنده هدف از نوشتن این کتاب پاسخ به چنین سوالاتی می‌باشد، در واقع با مطالعه این کتاب در پایان مطالعه، پاسخ همه این پرسش‌ها  به علاوه سایر پرسش‌های دیگری که در ارتباط با قدرت موسیقی و آواز در ذهن افراد وجود دارد مشخص می‌گردد، علاوه بر این، در این کتاب نویسنده به این موضوع هم پرداخته است که چگونه می‌توان از این قدرت باور نکردنی موسیقی و آواز در زندگی خود استفاده مثبت کرد. دانشجویان رشته­های هنر و سایر رشته­های مرتبط، این کتاب را به عنوان کتاب دانشگاهی مطالعه می­کنند.

نویسنده و مترجم کتاب چه کسانی هستند؟

این کتاب توسط جک میلیگان  که یک موسیقی‌دان برجسته در عصر خود می‌باشد، نوشته شده است و توسط خانم آذر عمرانی گرگری به زبان فارسی ترجمه شده است، خانم آذر عمرانی از محققان فعال حوزه موسیقی می‌باشند و علاوه بر این کتاب، کتاب‌ها و مقالات دیگری را در زمینه موسیقی ترجمه کرده‌اند، از جمله مهم‌ترین آثار ایشان می‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌‌هایی مثل چگونگی تاثیر موسیقی بر مغز، سلامتی از طریق ارتباط با موسیقی، صدای شفا بخش موسیقی،  آوا درمانی برای همه، تاثیر موسیقی بر خلاقیت کودکان و غیره اشاره کرد.

در کتاب قدرت آواز و موسیقی به چه مطالبی پرداخته شده است؟

کتاب قدرت موسیقی و آواز شامل ۸ فصل است که در ۱۱۲ صفحه نوشته شده است، در فصل‌های مختلف این کتاب مواردی مثل پدیده اعجاز انگیز موسیقی و آواز، اثر تفکر و نگرش بر روی اعمال فرد، سمفونی ساختن رویا، موسیقی محرک، سیستم باور موسیقی و آواز، موسیقی قدرتمند و انگیزه زا، ذهن موسیقی و آواز، ارتباط موسیقی با مغز،  نقش عمده شعر و ترانه در موسیقی و غیره پرداخته شده است، متن این کتاب بسیار ساده و روان می‌باشد و مناسب با فهم عموم انسان‌ها است و در آن نویسنده از به کار بردن لغات و اصطلاحات پیچیده اجتناب ورزیده است.

 سخن پایانی

موسیقی و آواز قدرت این را دارد که در افراد انگیزه  رویا پردازی و رسیدن به رویاها را ایجاد کند، از این رو از اهمیت زیادی برخوردار است، برای اشخاص علاقمند و اشخاصی که به صورت جدی در حوزه موسیقی و آواز فعالیت دارند، مطالعه این کتاب در کنار مطالعه کتاب‌های دیگری با این مضمون مثل کتاب قدرت شفا بخش موسیقی ، کتاب  موسیقی درمانی، کتاب موسیقی غذای روح  و … می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. مطالعه کتاب تاریخی از موسیقی معاصر هنری ایران، در کنار این کتاب، جذابیت­های مختص به خود را دارد.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

جک میلیگان

مترجم

آذر عمرانی گرگری

سال چاپ

1388

قطع کتاب

رقعی

تعداد صفحه

120

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *