بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روان شناسی مرضی کودک نشر ارسبارن

فرح لطفی کاشانی-شهرام وزیری
کد محصول : 9789649051031
سال چاپ 1396
15%

قیمت اصلی 35,000 تومان بود.قیمت فعلی 29,750 تومان است.

ناموجود


15% تخفیف

کتاب روان­شناسی مرضی کودک به قلم فرح لطفی کاشانی و شهرام وزیری منتشر شده توسط نشر ارسباران

روان­شناسی مرضی کودک یا روان­شناسی هنجارها شاخه­ای از علم روان­شناسی می­باشد که در ارتباط با روان­شناسی بالینی قرار دارد. روان­شناسی مرضی کودک به بررسی هنجارهای رفتاری، عادات و… می­پردازد که ممکن است در آینده به افسردگی یا بیماری­های روانی منجر شود.

روان­شناسی مرضی به جهت آن­که کودک مدام در حال رشد می­باشد و رفتارها و عادات او مدام در حال تغییر می­باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. تبیین هنجارها و شناخت آسیب­ هایی که روح و روان کودک را تهدید می­کند، موضوع روان­شناسی مرضی کودک است، تا مراحل رشد کودک مورد بررسی قرار گیرد.

کتاب روان­شناسی مرضی کودک به قلم فرح لطفی کاشانی و شهرام وزیری کتابی در حوزه­ ی روان­شناسی است که به بررسی آسیب­ ها و هنجارهای رفتاری کودک می­ پردازد. این کتاب در 344 صفحه توسط نشر ارسباران منتشر و در اختیار علاقه­ مندان قرار گرفته است. کتاب روان­شناسی مرضی تا کنون 23 بار ویرایش و تجدید چاپ یافته و مطالب به صورت جامع گردآوری شده است.

کتاب روان­شناسی مرضی کودک برای چه کسانی پیشنهاد می­شود؟

کودک همواره در حال تغییر و تحول برای رشد می­باشد. این تغییر نه تنها در وضعیت جسمانی او بلکه در رفتار و یادگیری او نیز تاثیر می­گذارد. اما مجموعه­ای از رفتارها که وضعیت سلامتی او را تهدید می­کند، بسیار جدی و قابل ملاحظه می­باشد. اختلات یادگیری، اختلالات حرکتی، رشد ناکافی، اضطراب، استرس، ناخن جویدن، اختلالات تغذیه، اختلالات خواب، وسواس، بیش ­فعالی، اختلال هوش و… مواردی از روان­شناسی مرضی کودک هستند که رشد کودک را تهدید می­کنند و در صورت مشاهده این رفتارها می­بایست به متخصص یا روان­شناس کودک و نوجوان مراجعه کرد.

کتاب روان­شناسی مرضی کودک اثر فرح لطفی کاشانی و شهرام وزیری کتابی است که به بررسی روان­شناسی مرضی کودک به صورت دقیق پرداخته و مطالب سودمندی را در اختیار علاقه ­مندان قرار داده است. سایت بانک کتاب امکان خرید اینترنتی کتاب­های دانشگاهی را برای دانشجویان و علاقه ­مندان فراهم کرده است.

روان­شناسی مرضی کودک جزو دروسی است که در دانشگاه در رشته روان­شناسی تدریس می­شود و این کتاب مورد توجه دانشجویان و اساتید این حوزه قرار گرفته است. مطالعه این کتاب به روان­شناسان، روان­شناسان بالینی، روان­پزشکان و دانشجویان این حوزه از جمله دانشجویان روان­شناسی، روان­شناسی بالینی، علوم تربیتی و… پیشنهاد می­شود.

پدیدآورندگان کتاب روان­شناسی مرضی کودک

دکتر فرح لطفی کاشانی نویسنده­ ی کتاب روان­شناسی مرضی کودک روان­شناس، مشاور، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه است. او کارشناسی خود را در رشته­ ی روان­شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی گذراند و در رشته ­ی روان­شناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد. سپس در سال 1357 از دانشگاه آزاد اسلامی در رشته ­ی روان­شناسی تخصصی فارغ التحصیل شد.

دکتر فرح لطفی کاشانی به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن روان­شناسی ایران، مدیرگروه دانشکده روان­شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، عضو هیئت تحریریه یافته­ های نو در روان­شناسی، رئیس هسته پژوهشی زنان واحد رودهن، معاون آموزشی دانشکده روان­شناسی دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر مسئول و سردبیر مجله اندیشه و رفتار و عضو هیئت تحریریه مجله روان­شناسی اجتماعی فعالیت داشته است. از ایشان بارها به عنوان دانشجو و پژوهشگر نمونه تقدیر شده است. دکتر فرح لطفی کاشانی مقالات و کتاب­های بسیار زیادی را منتشر نموده که بخشی از آن به شرح زیر می­باشد:

کتاب روان­­ درمانی چهار وجه ی

کتاب معنویت درمانی

کتاب درمان چهار وجه ی

کتاب اختلالات رشدی

ترجمه کتاب اختلالات عصبی-رشدی

دکتر شهرام وزیری نویسنده­ ی کتاب روان­شناسی مرضی کودک روان­­شناس، مشاوره، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه است. او دوران کارشناسی خود را در رشته­ ی روان­شناسی بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی گذراند و در رشته­ ی روان­شناسی و روان­سنجی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد. هم­چنین در سال 1384 در رشته روان­ شناسی بالینی در مقطع دکتری از دانشگاه پنجاب هندوستان فارغ التحصیل شد.

دکتر شهرام وزیری به عنوان مدیر پژوهش و برنامه­ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر شورای عالی ارتقاء کیفیت آموزشی، نماینده انجمن روان­شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس انجمن روان­شناسان شاغل، بازرس انجمن روان­شناسی ایران، عضو شورای مصاحبه علمی مشاورین آموزش و پرورش استان تهران، رئیس همایش ملی روان­شناسی، دبیر همایش و عضو کمیته شورای علمی سراسری آموزش عالی و… فعالیت داشته است. ایشان مقالات و کتاب­های مختلفی را در زمینه­ی روان­شناسی منتشر نموده که بخشی از آن به شرح زیر می­باشد:

کتاب روان­شناسی بالینی کودک

کتاب روش تنظیم گزارش و پژوهش

کتاب مصاحبه تشخیصی

کتاب آسیب­ شناسی کودک و نوجوان

درمان چهار وجه ی

درمان اختلالات رشدی عصبی

کتاب تکنیک ­های توجه آگاهی

کتاب اخلاق در روان­شناسی بالینی

سرفصل­های کتاب روان­شناسی مرضی کودک

روان­شناسی مرضی کودک در آوان رشد کودک بسیار پراهمیت می­باشد. هفت سال اول کودک که متعلق به بازی و سرگرمی کودکانه او می­ باشد، می­ بایست مورد توجه والدین قرار گیرد، زیرا این دوره از حساسیت زیادی برخوردار است. مشکلات و اختلالات بوجود آمده برای کودک ممکن است ریشه در اختلالات روان­شناختی، ترس و هیجان ­های غیرقابل کنترل، ژنتیک و… باشد. کتاب روان­شناسی مرضی کودک اثر فرح لطفی کاشانی و شهرام وزیری منتشر شده توسط نشر ارسباران در 19 فصل به بررسی روان­شناسی مرضی کودک پرداخته و آن را در اختیار علاقه­ مندان قرار داده است. بخشی از فصل­ های کتاب به شرح زیر می­باشد:

  1. بهنجار و نابهنجار
  2. علل رفتارهای نابهنجار در کودکان
  3. تشخیص و طبقه ­بندی در آسیب­ شناسی روانی کودک
  4. ناتوانی هوشی (اختلال رشد هوش)
  5. اختلالات ارتباطی
  6. اختلالات فراگیر مربوط به رشد
  7. اختلال بیش ­فعالی/ کمبود توجه و اختلالات گسیختگی، کنترل تکانه
  8. اختلال یادگیری
  9. اختلالات حرکتی
  10. اختلالات اضطرابی
  11. اختلالات وسواسی-جبری
  12. اختلالات مربوط به سانحه و عوامل استرس
  13. اختلالات خورد و خوراک
  14. اختلالات دفعی
  15. کژکاری­های جنسی، نارضایتی جنسیتی و اختلالات پارافیلیایی
  16. اختلالات افسردگی
  17. دو قطبی­ها و اختلالات طیف اسکیزوفرنیا
  18. اختلالات مرتبط با مواد در کودکان و نوجوانان
  19. مشکلات دیگری که ممکن است کانون توجه بالینی باشد.

سخن پایانی

کتاب روان­شناسی مرضی کودک اثر فرح لطفی کاشانی و شهرام وزیری منتشر شده توسط نشر ارسباران کتابی در حیطه­ ی آسیب ­شناسی و هنجارهای رشد کودک است که توسط نشر ارسباران منتشر شده و در اختیار علاقه­مندان قرار گرفته است.

روان­شناسی مرضی کودک منتشر شده توسط نشر ارسباران در دنیایی که روان­شناسی و رشد کودک جایگاه ویژه­ای دارد، مورد توجه دانشجویان روان­شناسی قرار گرفته است. این کتاب در سال 1398 توسط نشر ارسباران در قطع وزیری منتشر گردیده است. مطالعه کتاب روانشناسی مرضی کودک و نوجوانان مبانی و نظری و کاربرد، در کنار این کتاب به علاقه­مندان پیشنهاد می­شود.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

شهرام وزیری, فرح لطفی کاشانی

سال چاپ

1396

قطع کتاب

وزیری

تعداد صفحه

344

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *