بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سنجش و اندازه گیری در روان شناسی،مشاوره و علوم تربیتی علی دلاور و کیانوش زهراکار نشر ارسباران

علی دلاور-کیانوش زهراکار
کد محصول : 9789646389533
سال چاپ 1401
10%

قیمت اصلی 200,000 تومان بود.قیمت فعلی 180,000 تومان است.

10% تخفیف

کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی  نشر ارسباران نوشته علی دلاور و کیانوش زهراکار

در این مقاله به بررسی کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی  نشر ارسباران نوشته علی دلاور و کیانوش زهراکار، می‌پردازیم. در ابتدا درباره مخاطبین این کتاب و در ادامه به بررسی نویسنده و نهایتاً درباره مطالب و موضوعات آورده شده در کتاب بحث می‌کنیم. اگر قصد مطالعه این کتاب را دارید، تا آخر این مقاله همراهمان باشید، چرا که موجب شده که شما درباره این کتاب به شناخت کلی، دست پیدا کرده و به موضوعات کلی این کتاب تسلط یابید.

اندازه‌گیری از پایه های علم، می‌باشد. پایه و اساس علم فیزیک بر اساس اندازه گیری‌ها، می باشد که در میان این اندازه‌گیری‌ها رابطه‌هایی یافته و آن‌ها را به عنوان فرمول های فیزیک، ارائه می‌دهند. همچنین اندازه‌گیری ها در علوم‌های دیگر به خصوص ریاضیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اندازه‌گیری تنها اختصاص به محاسبات ریاضی و فیزیک ندارد بلکه می‌توان از آن در علوم دیگر استفاده نمود که بسیار حائز اهمیت بوده و نقش کلیدی در پیشبرد و حرکت به سوی اهداف دارد.

در واقع در علم روانشناسی نیز سنجش و اندازه گیری وجود دارد که این سنجش و اندازه گیری ها تعیین کننده بسیاری از موارد می‌باشند، برای مثال معلم، مشاور و یا روانشناسی که قصد دارد از پیشرفت شاگرد، مریض و یا فرد مورد نظر خود آگاه شود، به بررسی اندازه گیری های خود می‌پردازد. در واقع او با بررسی این موارد در می‌یابد که تا اینجای کار چگونه پیشرفته و شخص مورد نظر او در مسیری که تعیین شده بوده حرکت نموده و از آن منحرف نشده‌است.

به طور کلی روانشناس از این اندازه گیری ها و سنجش ها استفاده می کند تا متوجه شود به آنچه که در نظر خود داشته رسیده و وظیفه خود را به عنوان یک روانشناس به انجام رسانیده و یا در غیر این صورت می باشد در واقع این سنجش ها و اندازه گیری ها ملاکی هستند که تعیین کننده کیفیت کار و کمک کننده برای شناخت نقاط ضعف و قوت و رفع نقاط ضعف و رسیدن به سطوح بالاتر در علم خود می باشد. نشر ارسباران چاپ این کتاب را عهده دار است.

نویسندگان در کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی  نشر ارسباران نوشته علی دلاور و کیانوش زهراکار چه کسانی را مخاطب خود قرار داده اند؟

کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی نشر ارسباران، در واقع از کتاب‌های رده دانشگاهی می‌باشد. این کتاب بسیار مورد توجه دانشجویان بوده و در دانشگاه‌ها در رشته های روانشناسی و علوم تربیتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌گردد.

این کتاب همچنین مورد توجه اساتید این حوزه می‌باشد به گونه‌ای که ایشان این کتاب را بسیار مورد تایید دانسته و آن را در مراکز عالی آموزشی و همچنین دانشگاه تدریس می‌کنند.این کتاب می‌تواند مناسب برای افراد علاقه‌مند نیز باشد. چراکه در این کتاب درباره سنجش و اندازه‌گیری صحبت شده که می‌تواند، نقشه راه بسیاری از افراد باشد.

بسیاری از افراد به این کتاب برای حرفه‌ی خود نیازمند هستند و می‌توان به افرادی مانند مشاورین، معلمین، روان‌درمانگرها، پرستاران و این چنین افرادی اشاره نمود، که با مطالعه این کتاب می‌توانند در حرفه خود بهتر ظاهر شده و با توجه به مقیاس ها و اندازه‌گیری ها تشخیص دهند که کار خود را چگونه انجام داده و در ارتقای حرفه‌ی خود تلاش نمایند. این کتاب در سال ۱۳۹۴ در چاپ ششم خود در ۳۲۸ صفحه توسط نشر ارسباران به چاپ رسیده است. سایت بانک کتاب امکان سفارش اینترنتی کتاب­های دانشگاهی را فراهم کرده است.

نویسندگان کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی چه کسانی هستند؟ و اشاره به مطالبی درباره ایشان 

از نویسندگان این کتاب، دکتر کیانوش زهراکار دانشیار گروه آموزشی و مشاوره و راهنمایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی می‌باشد. ایشان دارای دکترای تخصصی مشاوره هستند و پژوهشگر برتر منتخب استان تهران لرستان و پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی و استاد نمونه دانشگاه خوارزمی و پژوهشگر برتر منتخب به استان البرز می‌باشد. ایشان همچنین عضو کمیسیون مشاوره‌تحصیلی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره عضو کارگروه تخصصی مشاوره شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و عضو هیئت ممیزه دانشگاه خوارزمی می‌باشد.

ایشان همچنین مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی موسسه مراکز مشاوره سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان لرستان مدیر گروه آموزشی مشاوره و راهنمایی و مدیرگروه راهنمایی و مشاوره می‌باشند. از آثار ایشان می‌توان به نظریه و کاربست مشاوره گروهی مهارت‌های اساسی، سنجش برای زوج درمانگران و مشاوران خانواده، مشاوره خانواده، مفاهیم تاریخچه فرایند و نظریه ها، اخلاق در روان درمانی و مشاوره، ۱۰ اصل اساسی زوج درمانی اثربخش، مشاوره مدرسه توصیف یک الگوی ممتاز و جدید برای مشاوران مدارس مبانی مشاوره درمان استرس در ۱۲ هفته، اشاره نمود.

از دیگر نویسندگان کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی علی دلاور هستند ایشان از پژوهشگر های مطرح ایران هستند. پژوهش‌های ایشان عمدتاً درباره‌ی آمار روشهای پژوهش و سنجش و اندازه‌گیری می باشد آقای دلاور استاد دانشگاه علامه طباطبایی هستند و ایشان برگزیده پنجمین دوره جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان سال ۱۳۹۸ می‌باشند. از حوزه های فعالیتی ایشان می توان به روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، مدیریت، مطالعات زنان، تربیت بدنی، علوم انسانی اسلامی، علوم سیاسی و اقتصادی اشاره نمود.

از آثار آقای دلاور می توان به روش های پژوهش در خانواده درمانی روش تحقیق در روانشناسی و علوم و روانشناسی، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم و آمار، روشهای پژوهش در روانشناسی، روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم، طرح های آزمایشی در روانشناسی و علوم و آمار در علوم تربیتی و تربیت بدنی و احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، اشاره نمود.

کتاب اندازه گیری و سنجش در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی نشر ارسباران دارایی چه محتوایی بوده و اشاره به مطالب و سرفصل های آن

کتاب اندازه گیری و سنجش در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی، به صورت کلی درباره علم روانشناسی و اندازه‌گیری ها و سنجش‌های آن صحبت کرده است.  این کتاب دارای محتوایی درباره سنجش ها، معیارها و ملاک ها برای پیشرفت و پیشبرد فعالیت ها، در زمینه های روانشناسی و مشاوره می‌باشد. این کتاب در ۱۱ فصل نوشته شده که در آخر هر فصل آن خلاصه فصل به آمده که بتوان فصل‌ها را دوره نموده و در انتهای آن خودآزمایی های مطرح شده که ذهن فرد را به چالش کشیده و موجب آموختن هرچه بیشتر مطالب می‌گردد. در ادامه به سرفصل های آورده شده در این کتاب اشاره می‌کنیم.

  • اندازه گیری و ارزیابی روانی در مشاوره و روانشناسی
  • تعریف اصطلاحات
  • تاریخچه طبقه بندی
  • مراحل استفاده و ساخت آزمون های روانی
  • ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
  • آزمون های پیشرفت تحصیلی ویژگی ها اجرا و نمره گذاری آنها
  • ارزیابی تحلیل و اصلاح سوال ها
  • پایانی آزمون
  • اعتبار آزمون
  • هنجارها و نیمرخ ها
  • همترازسازی آزمون
  • مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری

جمع بندی

کتاب سنجش و اندازه گیری در روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی نشر ارسباران اثر علی دلاور و کیانوش زهراکار، در واقع از کتاب‌ها و منابع بسیار قوی و معتبر در زمینه روانشناسی می‌باشد، که با مطالعه آن می‌توان کمک کرد، که در آینده افرادی تربیت شوند که بتوانند معیارها و سنجش ها را شناخته و از آن در حرفه خود استفاده کنند.

همچنین  با مطالعه این کتاب می توان داشتن جامعه ای سالم تر کمک نمود چرا که با ارزیابی کارهای افراد مطمئناً نتیجه بهتری حاصل شده و در اصلاح اشکالات اقدام می‌گردد. مطالعه کتاب اندازه­گیری،سنجش و ارزشیابی آموزشی، در کنار این کتاب پیشنهاد می­شود. امید است با مطالعه این مقاله و شناخت کلی از این کتاب دست یافته باشید.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

علی دلاور, کیانوش زهراکار

سال چاپ

1401

قطع کتاب

وزیری

تعداد صفحه

328

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *