بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مجموعه سوال های چهار گزینه ای آسیب شناسی روانی نشر ارسباران

ویدا علیخانی
کد محصول : 9789646389908
سال چاپ 1403
10%

قیمت اصلی 50,000 تومان بود.قیمت فعلی 45,000 تومان است.

10% تخفیف

مجموعه­ سوال­‌های چهار گزینه‌­ای آسیب­‌شناسی روانی به قلم ویدا علیخانی منتشر شده توسط ارسباران

آسیب­‌شناسی روانی یا علم سایکوپاتولوژی شاخه­‌ای از علم روان­شناسی بالینی و روان پزشکی است که به بررسی علل و ریشه­‌ی بیماری­های روانی می­‌پردازد. بیماری­‌های روحی و روانی از رفتارهای نابهنجار سرچشمه می­‌گیرد و آسیب­‌شناسی روانی به تبیین و تحلیل این رفتارهای نابهنجار می­‌پردازد. افسردگی، افسرده­‌خویی، روان­پریشی، اضطراب، استرس، وسواس و… مواردی هستند که علم آسیب­‌شناسی روانی به بررسی ریشه­‌ی این بیماری­‌ها هم­چون بی­‌توجهی، فقر مالی، ترس و… در افراد می­‌پردازد. در مبحث آسیب­‌شناسی روانی کتاب­های زیادی تالیف شده که در دسترس عموم قرار گرفته است.

کتاب مجموعه سوال­‌های چهارگزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی به قلم ویدا علیخانی کتابی در حوزه­‌ی علم آسیب­‌شناسی روانی و بررسی علل گوناگون ابتلا به بیماری­‌های روحی و روانی است. ویدا علیخانی در کتاب مجموعه سوال­های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی مجموعه­‌ای از کتاب­‌های نویسندگان دیگر را گرد آورده و سپس آن را در قالب مجموعه­‌ای چهار گزینه­‌ای منتشر کرده است. کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی را انتشارات ارسباران در سال 92 در 368 صفحه منتشر و در اختیار علاقه­‌مندان قرار داده است.

کتاب مجموعه­ سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی برای چه کسانی پیشنهاد می­‌شود؟

آسیب­‌شناسی روانی به بررسی و تبیین رفتارهای نابهنجاری می­‌پردازد که ممکن است در شرایط گوناگون نیز متفاوت باشد. برخی از رفتارهای نابهنجار به دلیل شرایط به وجود آمده و چه بسا به دلیل اعتقادات و یا اعتقاد به خرافات باشد. به طور مثال برخی از افراد در کشورهای گوناگون به پدیده­ای به نام «چشم اهریمنی» یا سوء نیت اعتقاد دارند اما همین موضوع در کشورهای دیگر جزو رفتارهای نابهنجار محسوب می­‌شود.

رفتارهای نابهنجار از روی دادن رویدادی که سبب ناراحتی و محنت فرد شده نیز به وجود می­‌آید و علم آسیب­‌شناسی روانی سعی بر ریشه­‌یابی این آسیب­‌های روانی در طیف گسترده­ای دارد. سایت بانک کتاب مارکا امکان سفارش کتاب­های دانشگاهی را به صورت آنلاین برای علاقه­‌مندان، دانشجویان و اساتید این حوزه فراهم کرده است.

کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی اثر ویدا علیخانی مجموعه­‌ای جامع و کامل از سوال­‌های چهار گزینه­‌ای در علم آسیب­‌شناسی روانی است که می­‌تواند کمک بسیار زیادی به دانشجویان این عرصه کند. مطالعه کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی منتشر شده توسط نشر ارسباران به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد روان­شناسی، روان­شناسی بالینی، روان­پزشکی، روان­شناسی کودک و نوجوان، علوم تربیتی و… پیشنهاد می­‌شود.

شرحی بر فعالیت­‌های نویسنده کتاب مجموعه سوال­های چهار گزینه­‌ای آسیب­شناسی روانی

ویدا علیخانی نویسنده­ی کتاب مجموعه سوال­های چهار گزینه­ای آسیب­شناسی روانی روان­شناس، مشاور در زمینه­‌ی زوج درمانی، محقق و استاد دانشگاه است. ایشان کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه‌­ای آسیب‌­شناسی روانی را از کتب مختلف آسیب‌­شناسی روانی که توسط نویسندگان متعددی نگاشته شده بود، جمع آوری کرده و سپس با هدف دستیابی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به یک منبع جامع، کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب­‌شناسی روانی را منتشر نموده است. بخشی از دیگر کتب ویدا علیخانی به شرح زیر می­باشد:

  1. کتاب اولین گام در یک ازدواج سالم (شهر آب)
  2. کتاب روان­شناسی پلیس (آوای نور)
  3. کتاب رشد و تکامل بازی­‌های کودکان از تولد تا 6 سالگی (شهر آب)
  4. کتاب روان­شناسی کیفری (آوای نور)
  5. کتاب زندگی متعادل راز بهتر زیستن (شهر آب، آینده سازان)
  6. کتاب خانواده در الویت اول، خانواده درمانی (شهر آب، آینده سازان)
  7. کتاب راهنما و بانک سوالات امتحانی آسیب­شناسی روانی (خردمندان)
  8. کتاب راهنما و بانک سوالات امتحانی ارزشیابی شخصیت (خردمندان)
  9. کتاب بانک سوالات امتحانی روان­شناسی کار (خرمندان)
  10. کتاب بانک سوالات امتحانی آموزش و پرورش کودکان استثنائی (خردمندان)
  11. تولدی دیگر: راه­های بازگشت به زندگی پس از رهایی از خودکشی ( آوای نور)

سرفصل­‌های کتاب مجموعه­ سوال­‌های چهار گزینه‌­ای آسیب‌­شناسی روانی

آسیب­‌شناسی روانی به بررسی رفتارهای نابهنجار و اختلال­‌های روانی، رفتاری و ذهنی می­‌پردازد. روند شکل­‌گیری، علائم و نشانه‌­ها، ریشه، دلایل و هم­چنین توصیف اختلال­ها و آسیب­‌های روانی از دیگر مباحثی است که آسیب­‌شناسی روانی بدان می‌­پردازد. ویدا علیخانی در کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه‌­ای آسیب­‌شناسی روانی به بررسی معیارهای اختلال­ها و بیماری‌­های روانی پرداخته و مجموع‌ه­ای جامع و مفید را برای استفاده دانشجویان روان­شناسی و روان­پزشکی گرد آورده است.

ویدا علیخانی در کتاب مجموعه سوال­های چهار گزینه‌­ای آسیب‌­شناسی روانی با طرح سوال­‌هایی استاندارد و با جزئیات، کتابی مفید و موثر در فهم علم آسیب‌­شناسی روانی فراهم کرده و این فرصت را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم آورده تا با مطالعه کتاب منبع جامع و مفید را در دسترس داشته باشند. بخشی از فصل­‌های کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب‌­شناسی روانی به شرح زیر می­‌باشد.

مقدمه

فصل اول: روان­شناسی نابهنجار: مرور کلی

فصل دوم: نابهنجاری در طول زمان و مکان

فصل سوم: دیدگاه­‌های تاریخی و امروزی رفتار نابهنجار

فصل چهارم: الگوی زیست­‌شناختی

فصل پنجم: عوامل و دیدگاه­‌های علیتی

فصل ششم: رویکردهای روان­پویشی و وجودی

فصل هفتم: الگوهای یادگیری: رویکردهای رفتاری و شناختی

فصل هشتم: تحقیق نابهنجاری

فصل نهم: ارزیابی و طبقه‌­­بندی روان­شناختی

فصل دهم: فوبی، وحشت­زدگی و اختلال‌­های اضطرابی

فصل یازدهم: وسواس، هیستری و تجزیه: اضطراب استنباطی

فصل دوازدهم: اختلال‌های جسمانی شکل، عوامل روان­شناختی و تاثیرگذار

فصل سیزدهم: روان­شناسی تندرستی

فصل چهاردهم: اختلال‌­های جنسی

فصل پانزدهم: اختلال‌­های خُلقی

فصل شانزدهم: اسکیزوفرنی و اختلال‌­های مربوط

فصل هفدهم: اختلال­‌های شخصیت

فصل هجدهم: اختلال‌­های مربوط با رشد

فصل نوزدهم: اختلال‌­های مرتبط با پیری و شناختی

فصل بیستم: اختلال­‌های مرتبط با مواد

فصل بیست و یکم: اختلال‌­های خوردن و اختلال­‌های مرتبط با تکانه

سخن پایانی

بسیاری از آسیب‌­های روانی که سبب می­شود به بیماری­‌های روانی منجر شود ریشه در باورهای ذهنی، تحمل محنت و سختی، شرایط بد اقتصادی، بیکاری و… است که منجر به آسیب­های روانی و در پی آن ظهور و بروز بیماری­‌های روانی هم­چون افسردگی، اضطراب، هیجان­های غیر کنترل و… می‌­شوند. استعمال دخانیات و مصرف مواد نیز باعث می­‌شود که به این آسیب‌­های روانی دامن زده شود. هم­چنین مشکلات و آسیب‌های جسمی و گوارشی را در شخص به وجود می­‌آورد که سبب می‌­شود، بیماری‌­های روانی و ضررهای جدی به او و اطرافیان وارد شود.

رفتارهای نابهنجار که عامل آسیب­‌های روانی هستند از جمله: غیرقابل درک بودن، هیجان­های غیرمعمول، غیرقابل پیش‌­بینی بودن، ناسازگاری، فقدان کنترل، ناراحتی بیش از اندازه و… مواردی هستند که علم آسیب­‌شناسی به تبیین و بررسی آن می‌­پردازد.

کتاب مجموعه سوال­‌های چهار گزینه‌­ای آسیب‌­شناسی روانی اثر ویدا علیخانی کتابی است که با طرح سوالاتی از کتب مختلف دیگر مجموعه­‌ی سوال­‌های چهار گزینه­‌ای آسیب‌­شناسی روانی را گرد آورده است. آسیب شناسی روانی (نظریه ها) جلد اول از نشر روان، از سری کتاب‌­هایی است که مطالعه آن برای دانشجویان علاقه‌­مند، مفید است و به آن­ها پیشنهاد می­‌شود.

 

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

ویدا علیخانی

سال چاپ

1403

قطع کتاب

وزیری

تعداد صفحه

368

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *