بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درسی خشک کردن و پختن سرامیک ها دوازدهم سرامیک

کد محصول : 9789640530634
سال چاپ 1403

130,000 تومان

کد کتاب:

212509

فهرست کتاب خشک کردن و پختن سرامیک ها دوازدهم چاپ 1402

پودمان اول: بارچینی کوره و خشک کن
پودمان دوم: ارزیابی و کنترل حرارت
پودمان سوم: خشک کردن سرامیک‌ها
پودمان چهارم: پخت کردن سرامیک‌ها
پودمان پنجم: آزمون‌های خشک کردن و پخت سرامیک ها

ساختار کتاب

در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران و نیازهای متغیر دنیای کار و مشاغل، برنامه درسی رشته سرامیک طراحی و بر اساس آن محتوای آموزشی نیز تألیف گردید.

کتاب حاضر از مجموعه کتاب های کارگاهی می باشد که برای سال دوازدهم تدوین و تألیف شده است. این کتاب دارای ۵ بودمان است که هر بودمان از یک یا چند واحد یادگیری تشکیل شده است.

همچنین ارزشیابی مبتنی بر شایستگی از ویژگی‌های این کتاب می‌باشد که در پایان هر پودمان شیوه ارزشیایی آورده شده است. هنر آموزان گرامی می‌بایست برای هر بودمان یک نمره در سامانه ثبت نمرات برای هر هنرجو ثبت کنند.

نمره قبولی در هر بودمان حداقل ۱۲ می‌باشد و نمره هر بودمان از دو بخش تشکیل می‌شود که شامل ارزشیابی پایانی در هر بودمان و ارزشیابی مستمر برای هر یک از بودمان‌ها است.

از ویژگی‌های دیگر این کتاب طراحی فعالیت‌های یادگیری ساخت یافته در ارتباط با شایستگی های فنی و غیرفنی از جمله مدیریت منابع اخلاق حرفه ای و مباحث زیست محیطی است.

این کتاب جزئی از بسته آموزشی تدارک دیده شده برای هنرجویان است که لازم است از سایر اجزای بسته آموزشی مانند کتاب همراه هنرجو، نرم افزار و فیلم آموزشی در فرایند یادگیری استفاده شود.کتاب همراه هنرجو در هنگام یادگیری ارزشیایی و انجام کار واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با اجزای بسته یادگیری، روش های تدریس کتاب، شیوه ارزشیایی مبتنی بر شایستگی، مشکلات رایج در یادگیری محتوای کتاب، بودجه بندی زمانی، نکات آموزشی شایستگی های غیرفنی، آموزش ایمنی و بهداشت و دریافت راهنما و پاسخ فعالیت‌های یادگیری و تمرین‌ها به کتاب راهنمای هنرآموز این درس مراجعه کنید.

لازم به یادآوری است کارنامه صادر شده در سال تحصیلی قبل بر اساس نمره ۵ بودمان بوده است و در هنگام آموزش و سنجش و ارزشیایی بودمان‌ها و شایستگی ها، می‌بایست به استاندارد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی منتشر شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مراجعه گردد.

رعایت ایمنی بهداشت‌‌، شایستگی های غیرفنی و مراحل کلیدی بر اساس استاندارد از ملزومات کسب شایستگی می‌باشند. همچنین برای هنرجویان تبیین شود که این درس با ضریب ۸ در معدل کل محاسبه می شود و دارای تأثیر زیادی است.

ویژگی های هر پودمان کتاب خشک کردن و پختن سرامیک

پودمان اول: دارای عنوان بارچینی کوره و خشک کن است که در آن انواع قطعات و محصولات مربوط به قفسه بندی و چیدمان محصولات سرامیکی که در خشک کن و کوره به کار میرود بیان شده است. همچنین اصول چیدمان قطعات نیز در آنها توضیح داده شده است.

پودمان دوم: دارای عنوان ارزیابی و کنترل حرارت است. در این بودمان روش تولید حرارت و تجهیزات مهم در انواع کوره های مورد
استفاده در صنعت سرامیک بیان شده است. سپس روش کنترل و ارزیابی حرارت و انواع مشعل‌ها شرح داده شده است.

پودمان سوم: دارای عنوان خشک کردن سرامیک است. در ابتدا عوامل مؤثر بر خشک کردن سرامیک بیان شده است و در ادامه انواع و اجزای خشک کن های مختلف توضیح داده شده است. همچنین آزمون‌هایی که برای بررسی قطعه خشک شده به کار می رود آورده شده است.

پودمان چهارم: این بودمان بختن سرامیک ها نام دارد. در ابتدا فرایند پخت و فعل و انفعالات بدنه در آن توضیح داده شده است. سپس انواع بخت، منحنی بخت و انواع کوره ها شرح داده شده است.

پودمان پنجم: دارای عنوان آزمون های خشک کردن و بخت سرامیک‌ها است که در آن نحوه اجرا و اصولی که برای بررسی ویژگی های
فیزیکی محصولات سرامیکی به کار می رود مطالبی آورده شده است.

 

مشخصات کالا
سال چاپ

1403

قطع کتاب

رحلی

تعداد صفحه

148

مقطع تحصیلی

دوازدهم

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *