بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درسی دانش فنی پایه دهم تربیت بدنی

کد محصول : 210299
سال چاپ 1402

110,000 تومان

مبانی هر علم یکی از مهمترین مواردی هستند که تمام افراد در حال تحصیل، یا صاحب شغل در زمینه های مرتبط با آن علم باید به آن ها مسلط باشند. زیرا همانطور که پیداست، این مسائل پایه های علم مذکور را تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر فرد به آن ها آشنا نباشد مسلما قدرت طی کردن پله های ترقی و پیشرفت را نخواهد داشت. بر همین اساس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتابی با عنوان دانش فنی پایه در لیست کتب رشته های فنی قرار داده است. کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی یکی از همین کتاب های درسی می‌باشد.

کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی توسط دفتر تالیف کتاب های درسی فنی حرفه‌ای و کاردانش، برای دانش آموزان پایه دهم این رشته تالیف شده است. زیرا اصولا مبانی هر علم در ابتدای ورود به آن علم آموزش داده می‌شوند، و پایه دهم نیز اولین پایه تخصصی است.

در ادامه مطلب این کتاب درسی را معرفی خواهیم کرد. پس قبل از خرید کتاب درسی دانش علوم پایه ویژه رشته تربیت بدنی، برای بررسی بخش های مختلف این کتاب با ما همراه باشید.

 کتاب درسی دانش فنی پایه-تربیت بدنی

معرفی کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی

به طور کلی تربیت بدنی متشکل از چند علم می‌باشد، که این علوم عبارتند از؛

  • علوم بنیادی
  • علوم پایه
  • علوم مربوط به اماکن و تجهیزات ورزشی
  • رسانه های ورزشی
  • اندازه گیری و ارزشیابی

از طرفی همانطور که گفته شد دانش فنی پایه-تربیت بدنی در صدد بیان مبانی علم تربیت بدنی است. در نتیجه باید مبانی هر یک از موارد گفته شده را به صورت جداگانه بیان کند. با این تفاسیر می‌توان فهمید که مولفان این کتاب درسی چه مواردی را در پودمان های آن بیان کرده اند.

با کمک مباحث موجود در این کتاب، ذهن دانش آموزان برای فراگیری مطالب پیشرفته‌تر آماده خواهد شد. پس توصیه ما به دانش آموزان پایه دهم این است که، تک تک مطالب درج شده در این کتاب را به طور کامل مطالعه کنند و در صورت احساس ضعف در بخش های مختلف آن، حتما به دنبال حل مشکل باشند. زیرا در غیر این صورت در پایه های بالاتر و یا در مراتب عالی تحصیل دچار مشکل خواهند شد.

خرید کتاب کمک درسی و استفاده از آن در کنار کتاب درسی نیز در یادگیری بهتر مبانی علم تربیت بدنی، بی تاثیر نخواهد بود.

ساختار دروس کتاب دانش فنی پایه تربیت بدنی

کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی در مجموع شامل 5 پودمان است. در هر پودمان نیز به مباحثی از تربیت بدنی پرداخته شده و در حالت کلی کتاب متن سنگین و دشواری ندارد. مولفان بدون بیان مقدمه به سراغ اصل مطلب رفته اند و حتی ابتدایی‌ترین مسائل را نیز تشریح کرده اند.

مفهوم شناسی اصطلاحات مهم در تربیت بدنی، یکی از ویژگی های عالی کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی به حساب می‌آید. استفاده از تصاویر و دسته بندی مطالب را هم می‌توان یکی دیگر از ویژگی های مثبت این کتاب درسی دانست.

فعالیت کلاسی، پرسش، نکته، فعالیت پژوهشی، فعالیت گروهی و … نیز عنوان کادرهایی است که در پودمان های این کتاب درسی مشاهده می‌شود. در انتهای هر پودمان هم طبق قاعده بخشی با عنوان ارزشیابی قرار دارد. اما میان ارزشیابی های این کتاب و سایر کتب درسی رشته های فنی یک تفاوت عمده وجود دارد. آن هم این که در ارزشیابی کتاب دانش فنی پایه از دانش آموزان خواسته نشده که کار عملی انجام دهند. بلکه تعدادی سوال مطرح شده که دانش آموزان باید به آن ها پاسخ بدهند و معلمان هم باید بر همین اساس نمراتی برای ایشان در نظر بگیرند.

دانش فنی پایه ویژه رشته تربیت بدنی

درس های ارائه شده در کتاب

پودمان اول: مبانی بنیادی تربیت بدنی

پودمان دوم: مبانی علوم پایه در تربیت بدنی

پودمان سوم: مبانی ساختار اماکن و تجهیزات ورزشی

پودمان چهارم: مبانی اندازه گیری و ارزشیابی در تربیت بدنی

پودمان پنجم: مبانی ارتباطات و رسانه های ورزشی

خرید کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی

بانک کتاب مارکا عرضه کننده کتب درسی تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی می‌باشد. بنابراین اگر جزو دانش آموزان رشته تربیت بدنی هستید، یا به هر دلیلی قصد خرید این کتاب را دارید می‌توانید آن را از مارکا کتاب خریداری کنید.

در کنار خرید کتاب دانش فنی پایه-تربیت بدنی می‌توانید کتب کمک درسی یا غیر درسی مورد نیاز خود را نیز از این فروشگاه، تهیه کنید. زیرا مارکا کتاب فقط فروشگاه کتب درسی نیست و اختصاصا برای دانش آموزان تاسیس نشده است.

مشخصات کالا
سال چاپ

1402

قطع کتاب

رحلی

تعداد صفحه

116

مقطع تحصیلی

دهم