بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کاربرد آمار چند متغیری رشد

باربارا جی.تاباکنیک - لیندا.ای.فیدل
کد محصول : 9786003510517
انتشارات
سال چاپ 1401

700,000 تومان

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد نوشته باربارا جی. تاباکنیک – لیندا، اس. فیدل و ترجمه دکتر بلال ایزانلو – دکتر ولی الله فرزاد – دکتر محمدرضا حسن آبادی – دکتر خدیجه ابوالمعالی – دکتر مجتبی حبیبی عسگرآباد

در این مقاله به بررسی کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد ، پرداخته می‌شود. در ابتدا درباره مخاطبین این کتاب و در قدم بعدی درباره نویسندگان و مترجم کتاب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در نهایت درباره موضوعات و مطالب آورده شده در کتاب، بحث می‌کنیم. اگر که قصد مطالعه این کتاب را دارید تا آخر این مقاله همراهمان باشید. تا که به شناخت کلی از کتاب دست پیدا کرده و آماده مطالعه کتاب شوید.

دنیای امروزی با توجه به افزایش جمعیت و همچنین با توجه به پیشرفته شدن و منظم بودن افراد نیازمند است که همه کارها برای اداره جامعه به صورت کاملاً حساب شده و از قبل برنامه‌ریزی شده انجام گردد. در واقع جامعه انسانی بدون داشتن نظم و بدون داشتن برنامه‌ریزی درست نمی‌تواند به صورت کاملاً صحیح اداره کرد. از این رو یک جامعه انسانی نیازمند دانستن تمام آمارهای مربوط به جامعه می‌باشد تا که بتواند به صورت کامل و برنامه‌ریزی شده و بدون هیچ مشکلی در اداره این جامعه انسانی را انجام دهد.

در واقع آمار گرفتن و انجام پژوهش‌ها به صورت و روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که با توجه به شرایط هر کدام در یک روش انجام می‌گردد. باید توجه داشت که جامعه‌ای که به صورت کاملاً دقیق برنامه و آمار  این جامعه انسانی را در حوزه‌های متفاوت دارد می‌تواند به صورت کامل منظم اداره شود و پیشرفت نماید. کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد در واقع به صورت کاملاً دقیق آمار چند متغیری را توضیح داده و مخاطبین را درباره این روش آماری کاملاً آگاه نموده است.

همچنین این کتاب کاربرد آن را نیز، مورد بررسی قرار داده و به تمام جزئیاتی که لازم می باشد به صورت کاملاً پیشرفته و حساب شده پرداخته است. همچنین این کتاب توسط نشر رشد منتشر گردیده است و ناشر آن بسیار به این موضوع اهمیت داده که این علم را در میان افراد علاقه‌مند گسترش داده و کمک بزرگی به افراد در حال پژوهش و تحقیق در این زمینه باشد.

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد نوشته باربارا جی. تاباکنیک – لیندا، اس. فیدل و ترجمه دکتر بلال ایزانلو – دکتر ولی الله فرزاد – دکتر محمدرضا حسن آبادی – دکتر خدیجه ابوالمعالی – دکتر مجتبی حبیبی عسگرآباد چه کسانی را مخاطب خود قرار داده است؟

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد در واقع از رده کتاب‌های دانشگاهی می‌باشد. این کتاب بسیار مورد توجه دانشجویان بوده است به صورتی که در دانشگاه‌ها برای آنها تدریس می‌شود همچنین این کتاب بسیار مورد توجه اساتید این حوزه قرار گرفته که موجب شده است در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور مورد بررسی و تحلیل و تدریس قرار بگیرد.

این کتاب در رشته‌های مختلف علوم رفتاری، تدریس می‌شود و از آنجایی که این کتاب، کتابی بسیار پیشرفته و دارای مطالب سطح بالای علمی می‌باشد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تدریس می‌شود. این کتاب همچنین می‌تواند بسیار متناسب برای افراد علاقه‌مند در این زمینه یعنی آمار و پژوهش باشد و این افراد می‌توانند با مطالعه این کتاب در زمینه‌ای که فعالیت دارند شغلی و تحصیلی، پیشرفت کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

از آنجایی که این کتاب تمرکز خود را و آمار و علوم رفتاری قرار داده از می‌تواند منبعی بسیار مناسب برای مطالعه مشاورین، روانشناسان و افراد فعال در زمینه علوم رفتاری، باشد، چرا که این کتاب می‌تواند در زمینه شغل این افراد بسیار کمک کننده باشد. کتاب کاربرد آمار چندمتغیری در سال ۱۳۹۶ در ۹۶۶ صفحه در نوبت چاپ اول خود توسط نشر رشد منتشر شده است. سایت بانک کتاب مارکا امکان سفارش کتاب­های دانشگاهی به صورت اینترنتی را برای دانشجویان، علاقه­مندان و اساتید این حوزه فراهم کرده است.

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد توسط چه کسانی تالیف و ترجمه شده است؟

کتاب کاربرد آمار چند متغیری نشر رشد توسط خانم باربارا تاباکنیک نوشته شده، ایشان دارای phd و یک روانشناس و فردی بسیار باسواد می‌باشد که در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دارای فعالیت بوده و ایشان در طول دوره های فعالیت خود جایزه‌های بسیاری در زمینه فعالیت خود دریافت نموده‌اند که باعث اعتبار هرچه بیشتر ایشان می باشد. ایشان در سال ۱۹۳۶ میلادی متولد شده‌اند و ۸۵ سال دارند.

از دیگر نویسندگان این کتاب خانم لیندا فیل می‌باشد. از مترجمین کتاب کاربرد آمار چند بلال ایزانلو می‌باشد.  از دیگر آثار ایشان می‌توان به کتاب مقدمه‌ای بر تحلیل واریانس، پژوهش چند متغیری کاربردی و نظریه‌های جدید روان سنجی برای روانشناسان اشاره نمود. از دیگر مترجم این کتاب آقای محمدرضا حسن‌آبادی می‌باشد که از دیگر آثار ایشان می‌توان به کتاب آمار و روش تحقیق کارشناسی ارشد دکترا و کتاب وسواس: شناخت و راهکارهای درمان و کتاب دستورالعمل اجرا، نمره گذاری و تفسیر مقیاس، کتاب روش‌های آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی، همینطور کتاب راهنمای گام به گام مداخله در مشکلات تحصیلی، اشاره کرد.

از دیگر مترجمین کتاب می‌توان به خانم خدیجه ابوالمعالی اشاره نمود، که ایشان دارای آثاری از جمله کتاب یادگاری چگونه یاد گرفتن و کتاب مقدمه‌ای بر روش‌های پژوهش در آموزش و پرورش، کتاب نظریه‌های جرم شناسی و بزهکاری، کتاب پرخاشگری ماهیت علل و پیشگیری و کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل، کتاب بهداشت روانی زنان می‌باشد.

از سوی دیگر مترجم این کتاب آقای ولی الله فرزاد می‌باشند و همچنین آقای مجتبی حبیبی عسگرآباد هستند که از آثار ایشان می‌توان به کتاب برآورد حجم نمونه: راهنمایی برای پژوهش‌های علوم رفتاری و اجتماعی و کتاب مبانی مدل یابی معادلات ساختاری و نهایتاً کتاب نظریه‌های جدید روانشناسی، اشاره نمود.

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد نوشته باربارا جی. تاباکنیک – لیندا، اس. فیدل و ترجمه دکتر بلال ایزانلو – دکتر ولی الله فرزاد – دکتر محمدرضا حسن آبادی – دکتر خدیجه ابوالمعالی – دکتر مجتبی حبیبی عسگرآباد  دارای چه موضوعات و مطالبی می باشد؟

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد،  به صورت کلی کتابی می‌باشد که درباره روشی در آمار گرفتن به نام آمار چند متغیری که همچنین در زمینه روانشناسی این آمار انجام می‌گردد، صحبت نموده است. این کتاب به صورت کاملاً تخصصی و می‌توان گفت پیچیده بحث را باز نموده و به صورت کامل توضیح داده است. باید توجه داشت که این کتاب برای افراد مبتدی می‌تواند مشکل بوده و بهتر است که در مقاطع بالاتر، این کتاب مطالعه گردد.

همانطور که نویسنده به این موضوع اشاره نموده است، این کتاب تلاش نموده است که بر روی روش تحلیل کردن و پژوهش انجام دادن تمرکز کرده و به بحث ریاضیات جز در چند مورد توجه ننماید است. این کتاب در ۱۸ فصل نوشته شده است که هر فصل آن بحث‌های ریز سرفصل را مورد بررسی قرار داده که نهایت هم در انتهای فصل به نتایج پرداخته می‌شود. در ادامه برای یافتن شناخت کلی درباره این کتاب سرفصل‌های آن اشاره می‌گردد.

  • فصل اول: مقدمه
  • فصل دوم: راهنمای فنون آماری
  • فصل سوم: مروری بر آمار تک متغیری و دو متغیری
  • فصل چهارم: پالایش داده‌ها
  • فصل پنجم: رگرسیون چندگانه
  • فصل ششم: تحلیل کوواریانس
  • فصل هفتم: تحلیل واریانس و کوواریانس چند متغیری
  • فصل هشتم: تحلیل نیمرخ رویکرد چند متغیری به تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر
  • فصل نهم: تحلیل تشخیصی
  • فصل دهم: رگرسیون لجستیک
  • فصل یازدهم: تحلیل بقاء فنا
  • فصل دوازدهم: همبستگی بنیاد بازی
  • فصل سیزدهم: تحلیل مولفه‌های اصلی و تحلیل عاملی
  • فصل چهاردهم: جودی بی المان دانشگاه ایالت کالیفرنیا سان برناردینو مدل یابی معادلات ساختاری
  • فصل پانزدهم: مدل یابی خطی چند سطحی
  • فصل شانزدهم: تحلیل فراوانی چند راه
  • فصل هفدهم: تحلیل سری‌های زمانی
  • فصل هجدهم: مروری بر مدل خطی عمومی

جمع بندی

کتاب کاربرد آمار چندمتغیری نشر رشد نوشته باربارا جی. تاباکنیک – لیندا، اس. فیدل و ترجمه دکتر بلال ایزانلو – دکتر ولی الله فرزاد – دکتر محمدرضا حسن آبادی – دکتر خدیجه ابوالمعالی – دکتر مجتبی حبیبی عسگرآباد در واقع کتاب بسیار معتبر و سطح بالایی بوده که افرادی که در زمینه آمار در علوم رفتاری حرفه‌ای هستند، می‌توانند با مطالعه این کتاب به دانش خود افزوده و آن را تثبیت نمایند.

در واقع این کتاب می‌تواند بسیار کمک کننده برای افراد در دوره تحصیل و همچنین کار خود باشد و همینطور می‌تواند کمک بزرگی برای اساتید باشد، به گونه‌ای که بسیار منظم و طبقه‌بندی شده مطلوب در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. امید است که با مطالعه این مقاله به اطلاعات کافی درباره این کتاب دست یافته باشید. مطالعه کتاب کاربست آزمون های آماری پیشرفته در روان شناسی، مشاوره و علوم تربیتی نشر جهاد دانشگاهی، در کنار این کتاب پیشنهاد می­شود.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

باربارا جی.تاباکنیک, لیندا.ای.فیدل

مترجم

بلال ایزانلو, محمدرضا حسن آبادی, ولی الله فرزاد

سال چاپ

1401

قطع کتاب

رحلی

تعداد صفحه

966

نوع جلد

نرم (شومیز)

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *