بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آسیب شناسی روانی شاملو نشر رشد

سعید شاملو
کد محصول : 9789647537077
انتشارات
سال چاپ 1396

100,000 تومان

ناموجود


آسیب‌­شناسی روانی به قلم سعید شاملو منتشر شده توسط نشر رشد

آسیب­‌شناسی روانی یکی از مباحث مهم علم روان­شناسی و زیر مجموعه­‌ی روان­شناختی می­‌باشد که مورد توجه متخصصان این حوزه قرار گرفته است. روحیات و عواطف افراد به دلایل متعدد ممکن است مورد آسیب­‌های روان­شناختی قرار بگیرد و در طولانی مدت برخی از بیماری­‌های روحی و روانی را به وجود آورد که ضررهای بسیاری در پی دارد. بیماری­‌های همانند: اضطراب، استرس، افسردگی، افسرده­‌خویی، روان­پریشی و… از جمله بیماری‌­های روانی است که هزینه بسیاری در پی دارد. کتاب آسیب­‌شناسی روانی به بررسی این مبحث از جنبه­‌های مختلف می‌­پردازد.

کتاب آسیب­‌شناسی روانی به قلم سعید شاملو کتابی مفید در زمینه آسیب­‌شناسی روانی و روان­شناختی است که به بررسی مطالبی همانند: دوره روان­شناختی، اثبات فرضیه­‌های علمی و مشکلات آن، رابطه وراثت با بیماری­های روانی، الگوی پزشکی و زیست­‌شناسی نابهنجاری­های روانی، تاثیر عوامل ارثی در رفتار و… می‌­پردازد که در دسترس عموم قرار گرفته است. کتاب آسیب­شناسی روانی در سال 1390 در 344 صفحه توسط نشر رشد به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌­مندان قرار داده شده است.

کتاب آسیب‌­شناسی روانی برای چه کسانی پیشنهاد می‌­شود؟

کتاب آسیب­‌شناسی روانی اثر دکتر سعید شاملو کتابی مفید، سودمند، جامع و کاربردی می‌­باشد که توسط نشر رشد به چاپ رسیده است. کتاب آسیب‌­شناسی روانی به بررسی مطالبی همانند: رابطه فرهنگ با بیماری­‌های روانی، طبقات جامعه با بیماری­‌های روانی، پژوهش‌­های آزمایشگاهی در مورد پرورش کودکان، اختلال رفتار کلامی، اختلال در رفتار حرکتی و… پرداخته است که مورد توجه علاقه­‌مندان واقع شده است. دکتر سعید شاملو نویسنده کتاب آسیب­‌شناسی روانی در این کتاب به بررسی آسیب­‌شناسی روانی و روان­شناختی افراد می­پردازد و آن را از جنبه‌­های مختلف بررسی می­‌کند.

کتاب آسیب­‌شناسی روانی نشر رشد مطالبی مفید را ارائه داده است که جامع و کاربردی می­‌باشد و علاقه­‌مندان در این حوزه می‌­توانند به عنوان منبعی جامع در زمینه آسیب­‌شناسی روانی از آن استفاده کنند. مطالعه کتاب آسیب­‌شناسی روانی به روان­شناسان، روان­شناسان بالینی، روان­شناسی کودک و نوجوان، روان­شناسی کودکان استثنائی، روان­پزشکی و دانشجویان این عرصه همانند: دانشجویان روان­شناسی، روان­شناسی بالینی، روان­شناسی عمومی، روان­شناسی کودک، روان­شناسی کودکان استثنائی، روان­پزشکی، علوم تربیتی و… پیشنهاد می­‌شود. برای سفارش کتاب دانشگاهی بهتر است به سایت کتاب بانک مراجعه شود.

 شرحی بر فعالیت­‌ها دیگر آثار نویسندگان کتاب

دکتر سعید شاملو نویسنده کتاب آسیب‌­شناسی روانی بنیان­گذار علم روان­شناسی بالینی، روان­شناس، نویسنده، استاد دانشگاه در سال 1308 در ملایر چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیلات عالیه به آمریکا مهاجرت کرد و در آن­جا در مقطع کارشناسی در رشته روان­شناسی بالینی دانشگاه جورج واشنگتن به تحصیل پرداخت. سپس در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روان­شناسی بالینی در دانشگاه ایالتی واشنگتن ادامه تحصیل داد. سرانجام در مقطع دکتری از دانشگاه ایلی نویز فارغ التحصیل شد.

پروفسور سعید شاملو نویسنده کتاب آسیب­شناسی روانی در مقطع فوق دکتری در رشته روان­درمانی به تحقیق و پژوهش پرداخته است. سپس در سمت استادیاری در آمریکا تدریس نموده است. ایشان پس از بازگشت به ایران در زمینه روان­شناسی و روان­شناسی بالینی به تحقیق و پژوهش پرداخته­‌اند و با درجات استادیاری، دانش­یاری و استاد تمام در دانشگاه­‌های شهید بهشتی و تهران تدریس نموده­‌اند. دکتر سعید شاملو در سال 1373 دانشگاه علوم بهزیستی و توان­بخشی را تاسیس نمودند و به عنوان ریاست آن دانشگاه فعالیت می‌­نمودند.

پروفسور سعید شاملو نویسنده کتاب آسیب­شناسی روانی به عنوان مدیریت انجمن روان­شناسی ایران نیز فعالیت داشته است و از پیشگامان طراحی سازمان روان­شناسی به شمار می­‌آید. ایشان به عنوان عضو آکادمی علوم نیویورک، عضو انجمن روان­شناسی آمریکا، عضو انجمن روان­درمانی آمریکا، عضو انجمن هیپنوتیست­های آزمایشگاهی، عضو مشاوره در هیئت تحریریه دایره­المعارف بین­‌المللی روان­کاوی، روان­پزشکی، اعصاب و روان­شناسی فعالیت داشته است.

سرانجام این دانشمند وارسته و بانی تجدید حیات انجمن روان­شناسی ایران پس از برگزاری دومین کنگره بین­‌المللی روان­‌درمانی دچار حمله قلبی شد و صبح­گاه روز دی ماه 1383 دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت. دکتر سعید شاملو نویسنده کتاب آسیب­‌شناسی روانی بیش از صد مقاله نظری و پژوهشی و کتاب تالیف کرده است که بخشی از آن­ها به شرح زیر می‌­باشد.

  1. بهداشت‌­روانی
  2. روان­شناسی بالینی
  3. مطالعه کیفیت زندگی، ادراک بیماری و سبک­‌های دل­بستگی بیماران سالمند مبتلا به دیابت
  4. روش­های نو در روان­کاوی
  5. کاربرد روان­‌درمانی
  6. مکاتب و نظریه­‌های شخصیت
  7. آسیب‌­شناسی روانی
  8. روش تهیه شرح حال
  9. مصاحبه تشخیصی
  10. تاریخ علم روان­شناسی
  11. روان­‌درمانی کودک
  12. شخصیت ایرانی

سرفصل­‌های کتاب آسیب‌­شناسی روانی

کتاب آسیب­‌شناسی روانی اثر دکتر سعید شاملو به بررسی مباحثی همانند: اختلال احساس و ادراک، اختلالات روانی به علت وضع عمومی پزشکی، اختلال شخصیت وابسته، اختلال شخصیت مرزی، ناتوانی جنسی و سردمزاجی، علایم اصلی و اولیه اسکیزوفرنیا، اختلالات حافظه، اختلالات حرکتی و… می­‌پردازد و توسط نشر رشد منتشر شده است. کتاب آسیب­‌شناسی روانی نشر رشد در 15 فصل منتشر شده و در اختیار علاقه­‌مندان قرار گرفته است. این کتاب با دقت و جزئی­‌نگری فراوان به مبحث آسیب­‌شناسی روانی پرداخته و نکات مفیدی را ارائه داده است.

دکتر سعید شاملو در کتاب آسیب‌­شناسی روانی نشر رشد به بررسی مباحث مهم در زمینه آسیب­‌شناسی روانی پرداخته و انواع اختلال­‌های روانی را برشمرده است. انواع عقب­‌ماندگی­ها، سندرم­‌ها مغزی در کودکان، اختلالات مغزی دوران کهولت، اختلالات مغزی مزمن، انحرافات جنسی، اختلالات جنسی محیطی، نظریه‌­های روان­شناسی، تاثیر عوامل فرهنگی، نظریه­‌های فیزیولوژیک و… از جمله مباحثی است که در کتاب آسیب‌­شناسی روانی بدان پرداخته شده و نشر رشد آن را منتشر نموده است. بخشی از فصل­‌های کتاب آسیب­‌شناسی روانی به شرح زیر می­‌باشد:

فصل اول: تاریخچه آسیب­‌شناسی روانی

فصل دوم: سبب­‌شناسی نابهنجاری­‌های روانی

فصل سوم: نشانه­‌شناسی و طبقه­‌بندی بیماری­‌های روانی

فصل چهارم: اختلال نوروتیک­ها (نوروزها)

فصل پنجم: بیماری­‌های روان- تنی (پسیکوسوماتیک)

فصل ششم: اختلالات خلقی و نظریه­های مربوط به آسیب­شناسی آن

فصل هفتم: اسکیزوفرنیا

فصل هشتم: اختلالات پارانوید

فصل نهم: اختلال شخصیت

فصل دهم: اختلال جنسی

فصل یازدهم: اعتیاد

فصل دوازدهم: اختلالات مغزی

فصل سیزدهم: عقب­ماندگی ذهنی

فصل چهاردهم: اختلالات رفتار در کودکان و نوجوانان

فصل پانزدهم: اختلالات دوران پیری

سخن پایانی

کتاب آسیب‌­شناسی روانی اثر دکتر سعید شاملو مطالب مفیدی را در زمینه آسیب­‌شناسی روانی ارائه داده که توسط نشر رشد منتشر شده است. کتاب آسیب­‌شناسی روانی 13 بار تجدید چاپ داشته و با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان مواجه شده است. کتاب آسیب­‌شناسی روانی در قطع وزیری توسط نشر رشد منتشر شده است. کتاب آسیب شناسی روانی با رویکرد یکپارچه بر اساس dsm5 از کتاب های مشابه وکمک کننده در این زمینه است.

مشخصات کالا
انتشارات

نویسنده

سعید شاملو

سال چاپ

1396

قطع کتاب

وزیری

تعداد صفحه

344

More
موضوع فرعی

روانشناسی

نظرات کاربران

لطفا نظر خود را در مورد این کالا بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *