بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
بهترین کتاب دوران جنینی و نوزادی کودک

بهترین کتاب‌های دوران جنینی و نوزادی کودک

مطالعه برای نوزاد متولد نشده یک روش عالی برای رشد مغز کودکان است. خواندن کتاب برای جنین باعث می‌شود تا با ریتم و صدای مادر آشنا شود. مطالعه کتاب برای کودک درون رحم تجربه‌ای بی‌نظیر و وصف نشدنی از ارتباط بین مادر و فرزند است.

علاوه‌بر تاثیرات بسیار مثبت مطالعه برای جنین، مطالعه کتاب تاثیر شگفت انگیزی در تغییر حال و هوای مادر در روزهای سخت بارداری دارد. پس از به دنیا آمدن کودک، مطالعه کتاب برای او در یادگیری زبان، رشد احساسی، فکری، فیزیکی و حسی او بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اگر قصد خرید کتاب برای جنین یا نوزاد تازه متولد شده خود را دارید، مالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شما را با چند مورد از بهترین کتاب‌های دوران جنینی و نوزادی کودکان آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کتاب‌های سیاه و سفید و کتب پارچه‌ای، بهترین کتاب داستان برای نوزادان

دوره نوزادی، دوره بسیار حساسی از نظر سلامت جسمی، عاطفی و احساسی برای والدین و کودکان است. نوزادان نیازمند توجه بسیار ویژه‌ای از سمت والدین و اطرافیان هستند. بینایی کودکان در دوران نوزادی بسیار حساس است؛ بنابراین استفاده از کتاب‌ داستان‌ با رنگ‌های متنوع و غیراصولی ممکن است به بینایی آن‌ها لطمه وارد کند. کتاب‌های سیاه و سفید با داشتن تضاد رنگی بالا، بهترین انتخاب برای آن‌ها هستند.

کتاب‌های پارچه‌ای نیز به دلیل جنس نرم و منعطفی که دارند از سلامت نوزاد تا حدامکان محافظت می‌کنند. اگر کودکان کتاب‌های پارچه‌ای را در دست بگیرند، هیچگونه خطر بریدگی و آسیب آن‌ها را تهدید نمی‌کند. از آنجا که سلامت جسمی و روحی نوزادان بسیار بااهمیت است، خرید کتاب برای آن‌ها از یک فروشگاه معتبر در این راه بسیار به والدین کمک می‌کند. برای خرید کتاب کودکان پیشنهاد می‌کنیم همین حال به صفحه کتاب کودک و نوجوان بانک کتاب مارکا مراجعه کنید.

کتاب پارچه ای برای نوزادان

کتاب شعر ریتمیک برای نوزادان و جنین، افزایش ارتباط عاطفی مادر و فرزند

افزایش ارتباط عاطفی مادر و فرزند با کمک کتاب شعرهای ریتمیک در دوران جنینی و نوزادی کودک بسیار تاثیرگذار خواهد بود. جنین در دوران کودکی تمام احساسات، عواطف و حرف‌های مادر را درک می‌کند. نوزاد نیز با شنیدن شعرهای ریتمیک و کوتاه کودکانه واکنش نشان می‌دهند. بعضا پس از رشد کودک در سنین 1 تا 2 سالگی، یادآوری شعرهای خوانده شده در دوران جنینی و نوزادی حسی توام با آرامش و حال خوب را برای کودکان به همراه دارد.

این تکرار شیرین شعر با قافیه‌های مناسب و آسان برای کودکان، آن‌ها را به حفظ کردن شعرها علاقمند می‌کند و تاثیر شگفتی در تقویت حافظه کودکان دارد. شاید بتوان کتاب شعر را مناسب‌ترین کتاب کودک از دوران جنینی تا 2 سالگی او درنظر گرفت.

بهترین کتاب شعر و لالایی نوزاد

کتاب مغز کودک من، بهترین کتاب روانشناسی کودک در دوران جنینی و نوزادی

علاوه‌بر کتاب‌های شعر و داستان که در دوران جنینی و نوزادی برای کودک خوانده می‌شود، کتاب‌های روانشناسی و روان شناختی تاثیری بی‌نظیر در تشکیل ارتباط صحیح بین مادر و فرزند و شناخت او از دنیای کودکان دارند.

مغز کودک در دوران جنینی و در سال اول تولد بیشترین میزان تاثیر پذیری از محیط را دارد. به همین دلیل آشنایی با نکات مهم در تکامل مغز کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کتاب مغز کودک من، تحول مغز از دوران بارداری تا یک سالگی و وظایف مادر و اطرافیان در این تحول را به طور کامل شرح می‌دهد. اطلاعات بالای والدین در زمینه رشد فرزندان تاثیر شگفتی در سلامتی جسمی و روحی کودکان دارد، بنابراین خواندن این کتاب به تمام مادرانی که نگران رشد و تکامل حافظه کودک هستند توصیه می‌شود.

کتاب روانشناسی کودک در دوران جنینی

کتاب راهنمای پدران به زبان آدمیزاد، کتابی برای بالابردن اطلاعات پدر جنین و نوزاد

پدرها نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد کودکان دارند. نقش پدر از دوران جنینی کودک آغاز می‌شود و تا پایان عمر کودک این نقش، تاثیرگذار باقی خواهد ماند. با بالا رفتن اطلاعات پدر، فشار دوران بارداری کودک کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه سلامت روحی و جسمی جنین و نوزاد در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد.

بنابراین کتاب‌ راهنمای پدران به زبان آدمیزاد را می‌توان به عنوان یک کتاب تاثیرگذار در حوزه روانشناسی کودک به شمار آورد. در این کتاب تمام نکاتی که یک مرد لازم است در دوران بارداری برای مراقبت از همسرش بداند به صورت کامل و جامع توضیح داده شده است. آقایان می‌توانند با فراهم کردن شرایطی مناسب، دوران بارداری راحتی را برای همسران‌شان رقم بزنند. همراهی آن‌ها تا حدی تاثیرگذار است که تمام دردها و چالش های دوران بارداری به خاطره‌های شیرین برای خانم‌های باردار تبدیل می‌شود. فراموش نکنید که تنها کتاب‌های داستان و شعر برای جنین و نوزاد کافی نیستند؛ کتاب‌های روانشناسی و روان شناختی مانند روانشناسی رشد لورا برک و کتاب راهنمای پدران به زبان آدمیزاد از مهم‌ترین کتاب‌هایی هستند که در این دوران باید مطالعه شوند.

بهترین کتاب برای دوران نوزادی

کتاب لالایی برای نوزاد و جنین، آرامش بخش‌ترین ارتباط میان مادر و کودک

شاید بتوان آرامش‌بخش‌ترین ارتباط میان مادر و فرزند را هنگام خواندن لالایی مادر برای کودک مشاهده کرد. هنگام جنینی نیز مادر با خواندن لالایی با لحن آرامش بخش باعث آرامش روان کودک می‌شوند. کلمات ملایم، آرام و منظم مانند کلمات و نواهای کتاب لالایی، با تحریک امواج در مغز، ذهن را آرام کرده و موجب به خواب رفتن کودک می‌شوند. خواندن لالایی علاوه‌بر ایجاد حس آرامش در کودک، باعث آرامش قلبی مادر و قوی شدن ارتباط رابطه مادر و فرزندی می‌شود.

خرید اینترنتی کتاب‌های دوران جنینی و نوزادی از بانک کتاب مارکا

در این مقاله شما را با بهترین کتاب‌های دوران جنینی و نوزادی و تاثیر آن‌ها بر سلامت روحی و روانی کودک آشنا کردیم. این کتاب‌ها بی شک در آینده کودکان و ارتباط آن‌ها با دنیای اطراف بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

برای خرید بهترین کتب دوران جنینی و نوزادی کودکان خود می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید یا با شماره 02166400400 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

دسته بندی: مقالات

مقالات مرتبط

کتاب برای کودکان 3 ساله

برای کودک 3 ساله چه کتابی بخوانیم؟

سه سالگی یک سن مهم و حساس برای کودکان است. در این سن شخصیت کودکان شکل می‌گیرد و...

کتاب آموزش پیش دبستانی

خرید بهترین کتاب پیش دبستانی برای کودکان

دوره پیش دبستانی یکی از مهم‌ترین دوره‌های درسی کودکان است. در این دوره کودکان با مطالعه کتاب، نحوه...

بهترین کتاب دوران بارداری

معرفی 5 تا از بهترین کتاب‌های دوران بارداری

مطالعه برای نوزاد متولد نشده یک روش عالی و کاربردی برای رشد مغز کودکان است. علاوه‌بر آن، خواندن...

نظرات کاربران