بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی 3 ماهه کنکور

کنکور سراسری یکی از آزمون‌های مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی کلیه دانش‌آموزان است. لازمه شروع هر کاری برنامه ریزی دقیق و اصولی برای انجام آن کار است. مبحث مهمی مانند کنکور بی شک نیازمند برنامه‌ای جامع و هدفمند است. حجم مطالب برای کنکور بسیار بالا و متنوع است و همین موضوع اهمیت جمع بندی آن در ماه‌های پایانی را افزایش می‌دهد. از طرفی، عدم برنامه ریزی باعث سردرگمی و یادگیری کمتر مطالب درسی می‌شود. یکی از برنامه‌های مهم و کاربردی در ایام نزدیک به زمان برگزاری کنکور برنامه ریزی 3 ماهه کنکور و دوران جمع‌بندی کنکور است. اگر قصد دارید یک برنامه ریزی جامع و اصولی برای دوران جمع‌بندی کنکور داشته باشید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

گام به گام قدم بردارید و باتوجه به توانایی‌هایتان برنامه ریزی کنید

مهم‌ترین نکته در شروع برنامه ریزی برای کنکور شناخت توانایی‌ها و نقاط ضعف شما در دروس مختلف است. با شرکت در چند آزمون شبیه‌سازی شده و انجام تست کتب مختلف در کمترین زمان می‌توانید نقاط ضعف و نقاط قوت خود را مشخص کنید. بانک کتاب مرجعی کامل برای خرید کتاب‌های جمع‌بندی و  تستی و تعیین سطح شما در انجام سوال‌های تستی و مدیریت زمان آزمون است.

بهتر است قدم به قدم پیش روید و در طول روز درس‌ها را بر اساس سختی و آسانی، توانایی و ضعف‌تان در آن درس و زمان‌گیر بودن آن به ترتیب و یکی در میان قرار دهید. مطالعه درس‌های سخت و زمان‌بر در یک روز و پشت سرهم میزان یادگیری شما را کمتر می‌کند و پس از گذشت چند روز از مطالب آن درس خسته می‌شوید.

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور

ماه اول جمع بندی و برنامه ریزی 3 ماهه، مرور درس‌های پایه

برنامه ریزی 3 ماهه برای کنکور معمولا به عنوان دوران جمع‌بندی در نظر گرفته می‌شود. در ماه اول بهتر است جمع‌بندی دروس پایه به‌طورکامل انجام شود. دروس پایه شامل پایه دهم و یازدهم هستند. در این بازه بهتر است دروس پایه‌ای که ضریب بالاتری به نسبت بقیه دروس دارند بررسی و جمع‌بندی شوند.

در رشته انسانی درس‌های فلسفه، علوم فنون، عربی،منطق و اقتصاد در رشته تجربی دروس زیست، شیمی و فیزیک، در رشته ریاضی درس‌های ریاضی، فیزیک، حسابان و هندسه دارای ضرایب بالایی هستند. بهتر است هر شب یک روتین شبانه داشته باشید و درس‌هایی را که در طول روز مطالعه کرده‌اید را مرور کنید.

از آنجا که دوران جمع بندی آخرین برنامه ریزی کلی شما برای کنکور است، بهتر است درس‌های پایه را کامل مطالعه کنید تا در جمع‌بندی‌های هفته آخر مشکلی در زمان بندی نداشته باشید. شیوه لایه‌ای درس خواندن برای دروس پایه در برنامه ریزی 3 ماهه بسیار کاربردی است. در شیوه لایه‌ای پس از پایان هر صفحه کتاب به عقب برگشته و درس را مجددا مرور کنید.

برنامه ریزی دروس پایه برای کنکور

ماه دوم برنامه ریزی 3 ماهه، تسلط بر مباحث پایه دوازدهم

با توجه به برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم در ماه خرداد، ماه دوم جمع‌بندی بهترین زمان برای خواندن مطالب نیم فصل دوم و مرور نیم فصل اول پایه دوازدهم است. در این ماه تمامی درس‌های پایه دوازدهم کاملا مرور شده و برای امتحانات نهایی آماده می‌شوید. این برنامه ریزی دقیق به شما کمک می‌کند تا با تسلط کافی بر مطالب درسی با اعتماد به نفس کامل برای کنکور آماده شوید و به فکر خرید کتاب‌ دانشگاهی مورد علاقه‌تان باشید.

علاوه بر آماده شدن برای آزمون‌های نهایی، می‌توانید با انجام تست‌های آموزشی، تست تسلط و تست زمان‌دار می‌توانید به‌طورکامل برای حل سوالات پایه دوازدهم کنکور آماده شوید. تست آموزشی شامل تست‌هایی است که با درسنامه و به همراه کتاب درسی برای حل آن‌ها زمان در نظر گرفته می‌شود.

هدف از انجام این تست‌ها یادگیری مطالبی است که در آن‌ها سطح پایین‌تری دارید. تست تسلط بعد از مرور کامل درس 20 تا تست کنکور را انتخاب کرده و به آن جواب دهید. زمان اهمیت زیادی در انجام این نوع تست ندارد و هدف اصلی سنجش تسلط شما بر مطالب است.

تست زمان‌دار نیز برای مدیریت زمان شما انجام می‌شود. بر اساس زمان استاندارد ر و تعداد تست‌های موجود آن درس در کنکور باید تست‌ها را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهید.

تست‌های برنامه ریزی 3 ماهه

ماه سوم جمع‌بندی، آمادگی همزمان برای کنکور و آزمون‌های نهایی

ماه سوم همزمان با برگزاری آزمون‌های نهایی آغاز می‌شود. با توجه به اهمیت نمره‌های نهایی در رتبه کنکور این ماه یکی از با اهمیت‌ترین ماه‌های آمادگی برای کنکور است. در این دوره با خرید کتاب کنکور می‌توانید جمع‌بندی کاملی از مطالب پایه دوازدهم علاوه بر کنکور آمادگی خود را برای پایه دوازدهم بالا ببرید.

در ماه سوم مطالب تشریحی و تستی را همگام با یکدیگر باید پیش ببرید. درک کامل مطالب و تمام جزئیات کتب درسی توانایی شما را در درک عمیق مطالب و پاسخگویی سوالات تستی و تشریحی بالا می‌برد. بهتر است از کتب جمع‌بندی پایه دوازدهم به همراه پاسخ‌های تشریحی سوالات در این دوره استفاده کنید. اگر در انجام تست‌های کنکور سال‌های قبل مهارت و تسلط بالایی پیدا کنید، امتحانات نهایی برایتان کار بسیار راحتی خواهد شد.

هفته آخر این ماه که آخرین هفته باقی مانده به برگزاری کنکور است، یکی از چالش برانگیزترین زمان‌ها برای دانش‌آموزان است. در این هفته فقط و فقط باید با تسلط بالا و در کمترین زمان سوال‌های تستی مشابه کنکور را حل کنید تا به بالاترین میزان آمادگی برای کنکور دست یابید.

خرید کتاب کنکور برای دوران جمع بندی

خرید کتاب‌های جمع‌بندی کنکور برای برنامه ریزی 3 ماهه از مارکا کتاب

دوران جمع‌بندی بدون شک مهم‌ترین زمان برای جمع‌بندی مطالب و آمادگی کامل برای شرکت در کنکور سراسری است. همه‌ی ما این ر ا شنیده‌ایم که برخی از رتبه‌های برتر با برنامه ریزی 3 ماهه دوران جمع بندی به نتیجه مطلوبی دست یافته‌اند. اجرا برنامه ریزی 3 ماهه و موفقیت در آن نیازمند کتب جمع بندی استاندارد و اصولی است.

فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب با ارائه تخفیف 25 درصدی به دانش‌آموزان عزیز، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای خرید کتاب‌‌های موردنظرتان در تمامی رشته‌ها می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02166400400 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند.

دسته بندی: مقالات

مقالات مرتبط

کتاب جمع بندی امتحان نهایی پایه نهم

بهترین کتاب‌های جمع‌بندی و تستی پایه نهم

پایه نهم یکی از حساس‌ترین پایه‌های درسی در دوران مدرسه است. امتحانات پایه نهم به شکل سراسری و...

بهترین کتاب کنکور 1401

بهترین کتاب‌های کنکور 1401، یک قدم تا موفقیت در کنکور

کنکور یکی از مراحل تاثیرگذار در مراحل شغلی و زندگی افراد است. این آزمون هر ساله به طور...

منابع آزمون تربیت بدنی

برای کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

بهترین کتاب تستی کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتابی است؟ برخلاف رشته‌های ریاضی و تجربی که تعداد زیادی...

نظرات کاربران