بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
معرفی آثار شاخص احمد شاملو

معرفی بهترین آثار احمد شاملو، از هوای تازه تا ترجمه شازده کوچولو

احمد شاملو شاعر، فیلمساز، روزنامه‌نگار، مترجم و از دبیران کانون نویسندگان ایران بود. احمد شاملو را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایران به شمار آورد. شهرت اصلی شاملو به دلیل شعرهای عاشقانه بی‌نظیری است که در وصف دوران عاشقی سروده است. شعر شاملویی هم اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین قالب‌های شعری در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترجمه‌های احمد شاملو نیز از بهترین و بکرترین ترجمه‌های موجود در ایران هستند. اگر قصد دارید با بهترین آثار احمد شاملو آشنا شوید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کتاب هوای تازه احمد شاملو، از آثار معروف شاملو

کتاب هوای تازه اثر احمد شاملو مجموعه شعری تاثیرگذار و بی‌نظیر در دوران شکوفایی ادبی دهه ۳۰ است. شاید بتوان این کتاب را یکی از غنی‌ترین آثار احمد در شاملو در دهه30 تا 40 به شمار آورد. کتاب هوای تازه برای اولین بار در سال ۱۳۳۶ به چاپ رسید. احمد شاملو با چاپ این کتاب توانست از شعرهای سپید و مجموعه نیمایی شعرهایش به خوبی دفاع کند و نشان دهد در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. کتاب هوای تازه شاملو، سبک جدیدی از شعرنویسی را وارد بازار شعر ایران کرد. در حال حاظر موجودی این کتاب در بانک کتاب مارکا به پایان رسیده است. با انتخاب گزینه موجود شد به من اطلاع بده، می‌توانید بلافاصله پس از تکمیل موجودی انبار خرید خود را انجام دهید.

اشعار عاشقانه احمد شاملو

کتاب مثل خون در رگ‌های من، عاشقانه ای از بهترین آثار احمد شاملو

مثل خون در رگ‌های من نامه‌های عاشقانه احمد شاملو به آیدا، همسر و معشوقه همیشگی او است. آیدا سرکیسیان همسر احمد شاملو ۱۵ سال پس از فوت او اجازه چاپ این کتاب و انتشار نامه‌ها را به ناشرین داده است. کتاب مثل خون در رگ‌های من شامل ۲۰ نامه‌ عاشقانه‌ای است که احمد شاملو برای آیدا نوشته است. در پایان این کتاب می‌توانید ۱۷ نامه با دستخط خود شاعر را مشاهده کنید. عشق بین احمد شاملو و آیدا سرکیسیان یکی از زیباترین عشق‌های زبانزد بین ایرانیان است.

این عشق تاریخی باعث ایجاد تحول عظیمی در زندگی شخصی و کاری احمد شاملو بوده است. در بسیاری از شعرها و متن‌های احمد شاملو می‌توان ردپایی از حضور آیدا را احساس کرد. علاوه بر تم عاشقانه شعرها در این کتاب می توان از وضعیت سیاسی و فضای حاکم در آن روزها نیز مطلع شد. اگر قصد دارید به کسی که دوستش دارید هدیه ای عاشقانه و ماندگار تقدیم کنید، پیشنهاد ما به شما خرید کتاب مثل خون در رگ های من احمد شاملو است.

اشعار عاشقانه احمد شاملوAlt

کتاب باغ آینه شاملو، مجموعه اشعار نوشته شاملو

کتاب باغ آینه شاملو مجموعه‌ای از اشعار این شاعر بزرگ است. احمد شاملو نوشتن این مجموعه اشعار جذاب و خواندنی را در ابتدای دهه چهارم زندگی خود آغاز کرده است. شاید خیلی‌ها احمد شاملو را با متن های عاشقانه و احساساتی از بشناسند. اما در کتاب باغ آینه خبری از احساسات نیست و در این اثر دغدغه‌مند احمد شاملو نگرانی خود را از وضع زندگی عموم مردم در آن زمان اعلام می‌دارد.

احمد شاملو با نگرش ژرف و عمیقی که دارد توانسته است وضعیت آشفته آن زمان را به خوبی به تصویر کشیده است. برای خرید کتاب باغ آینه شاملو می توانید به صفحه اصلی بانک مارکا کتاب مراجعه کنید.

ترجمه‌های مطرح و بحث برانگیز احمد شاملو

بی‌شک در میان بهترین آثار احمد شاملو می توان به ترجمه‌های بی‌نظیر و بی‌رقیب این شاعر و نویسنده بزرگ اشاره کرد. ترجمه کتاب شازده کوچولو یکی از بهترین ترجمه‌های موجود از این کتاب جذاب و دوست داشتنی است که توسط احمد شاملو با شاعرانه ترین و حرفه‌ای ترین شیوه ممکن به رشته تحریر در آمده است.

در میان تمام ترجمه‌های انجام شده از کتاب شازده کوچولو شنیدن صدای احمد شاملو هنگام خواندن این کتاب با ترجمه خودش لذت وصف نشدنی دارد.

پابرهنه‌ها، مرگ کسب و کار من است، آرام و رام، دماغ و قصه های بابام از دیگر ترجمه‌های به یاد ماندنی احمد شاملو هستند. احمد شاملو اغلب در ترجمه‌هایش از حس شاعرانه استفاده و ترجمه را زیباتر و لذت‌بخش تر می‌کرد. اما عده‌ای بر این عقیده‌اند که ترجمه گاها دستخوش تغییراتی می‌شد که از نظر اصول و قوانین ترجمه این تغییرات قابل قبول نبودند. انتخاب کتاب و انتخاب مترجم امری سلیقه‌ای است اگر قلم احمد شاملو را دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های ترجمه شده این شاعر و نویسنده بزرگ کشور را از دست ندهید.اشعار عاشقانه احمد شاملوAlt

کتاب آیدا درخت و خنجر و خاطره، بهترین انتخاب برای یک عصر پاییزی عاشقانه

اگر قصد دارید یک کتاب زیبا و شاعرانه برای عصر پاییزی خود بخرید و یا یک کتاب عاشقانه به کسی که دوستش دارید هدیه دهید، کتاب آیدا درخت و خنجر و خاطره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. این کتاب، مجموعه ای از اشعار نوشته‌ی احمد شاملو است که نخستین بار در سال 1344منتشر شد.

در این کتاب گاهی شاعر فریاد عشق سر می‌دهد، گاهی سکوت می‌کند و گاهی خاطرات قدیمی را بازگو می‌کند. مجموعه‌ای از احساسات متفاوت دوران عاشقی. خواندن این کتاب تمامی این احساسات را به شما منتقل می‌کند. اما عشق همچنان نقشی کلیدی در اشعار کتاب آیدا درخت و خنجر و خاطره دارد و در نهایت، این عشق است که کلام شاملو را آغاز و به آن پایان می‌دهد.

خرید بهترین آثار احمد شاملو از مارکا کتاب

در این مقاله شما را با چندتا از بهترین آثار احمد شاملو آشنا کردیم. برای خرید بهترین آثار احمد شاملو می‌توانید به صفحه اصلی فروشگاه مارکا کتاب مراجعه کنید و یا با شماره 02166400400 تماس بگیرید. مارکا کتاب، بزرگترین بانک کتاب در ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دسته بندی: مقالات

مقالات مرتبط

کتاب انسان خداگونه

کتاب انسان خداگونه، کتابی خواندنی و ارزشمند

کتاب انسان خداگونه در سال 2015 در اسرائیل به زبان عبری چاپ شد. این کتاب در سال 2016...

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی چگونه است؟

رشته علوم تجربی یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های نظری در دوران دبیرستان است که دانش‌آموزان بسیاری، برای ادامه مسیر...

منابع آزمون تربیت بدنی

برای کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

بهترین کتاب تستی کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتابی است؟ برخلاف رشته‌های ریاضی و تجربی که تعداد زیادی...

نظرات کاربران