بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
چگونه درس زیست را مطالع کنیم؟

نحوه مطالعه حرفه‌ای درس زیست با روش‌های آسان

درس زیست یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مباحث کنکور سراسری و امتحانات نهایی رشته تجربی است. برای کسانی‌که علاقه‌مند به رشته علوم پزشکی و مطالعات زیستی هستد، خواندن درس زیست بسیار لذت‌بخش و جذاب است. سوالات زیست را می‌توان سرنوشت‌سازترین سوالات کنکور سراسری تجربه به شمار آورد.

هر سوال زیست یک شاه کلید اصلی برای موفقیت شما در کنکور است. کافی است پایه درس زیست خود را تقویت کنید و با اعتماد به نفس کامل به سوال‌ها پاسخ دهید. اگر نمی‌دانید چگونه و از کجا مطالعه زیست را آغاز کنید، نگران نباشید! در این مقاله شما را با نحوه صحیح و اصولی درس زیست آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

کتاب‌های کمک درسی جامع، بهترین راهنما و همراه شما در مطالعه درست زیست

مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع یادگیری درس زیست در دوران دبیرستان و آمادگی برای کنکور، کتاب‌های درسی است. همه قسمت‌های کتاب را با دقت مطالعه کنید. پاورقی‌ها، توضیحات عکس، مطالب درسی و سوالات پایان هر بخش را با دقت مرور کرده و نکات مهم را یادداشت کنید.

بعد از آن‌که به مطالب کمک درسی کاملا مسلط شدید نوبت به خرید و تهیه کتب کمک درسی می‌رسد. کتاب‌های جامع و کتب کمک درسی کمک بسیاری به شما در درک عمیق‌تر مطالب درسی می‌کنند. برای خرید بهترین کتاب‌های کمک درسی و کتب درسی می‌توانید همین حالا به صفحه بانک کتاب مارکا مراجعه کنید و کتب موردنظر خود را خریداری کنید.

تمرین تندخوانی درس زیست

تندخوانی و دقیق‌خوانی، مهارت اصلی در مطالعه درس زیست

درس زیست حجم بسیار بالایی به نسبت باقی دروس رشته تجربی دارد. برای آن‌‌که زمان کافی برای رسیدگی به همه بخش‌های کتاب و تمامی مباحث را داشته باشید بهتر است با تمرکز کامل تندخوانی و دقیق‌خوانی را در مطالعه درس زیست به کار گیرید. اکثر افراد بر این باورند که تندخوانی قدرت یادگیری را پایین می‌آورد و تمرکز حواس را کاهش می‌یابد.

این یک باور غلط است. با استفاده از روش‌های اصولی تندخوانی علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت، باعث بهبود حافظه، جلوگیری از حواس‌پرتی، علاقه بیشتر به مطالعه و جلوگیری از خستگی می‌شود. پس از آن‌که سرعت خود را در مطالعه مباحث درسی بالا بردید با خرید کتاب کنکور رشته تجربی می‌توانید به همان اندازه سرعت تست‌زنی در درس زیست را هم بالا ببرید و یک قدم جلوتر از رقبا قرار بگیرید.مطالعه مداوم کتاب درسی و خلاصه‌نویسی، روش موثر در تثبیت مطالب زیست

درس زیست حجم بسیار بالایی دارد و از درس‌های فرار دبیرستان به شمار می‌رود. مطالعه مداوم کتاب درسی و انجام مکرر تست‌های بهترین و موثرترین راه برای تثبیت مطالب درس زیست است. خلاصه‌نویسی یکی دیگر از روش‌های موثر در مطالعه درس زیست است که به شما کمک می‌کند علاوه‌بر تثبیت مطالب، سرعت شما را در خواندن بالا ببرد. با سفارش کتاب زیست دوازدهم و کمک درسی و مطالعه مکرر آن‌ها می‌توانید به نتیجه شگفت‌انگیزی در مطالعه زیست دست یابید.

جمع‌بندی مطالب درسی، گامی موثر در مطالعه درس زیست

پس از آن‌که تمامی مطالب درسی را گام به گام به صورت مداوم مطالعه کردید و در یک دفتر خلاصه برداری مطالب را انجام دادید، نوبت به جمع بندی دروس می‌رسد. جمع‌بندی مطالب می‌رسد. جمع‌بندی به شما کمک می‌کند تا کلیه مطالب را یک‌بار دیگر به‌طور کامل و دقیق مرور کنید. برای جمع‌بندی بهتر درس زیست می‌توانید از کتب جمع‌بندی استفاده کنید. این  کتاب‌ها با طبقه‌بندی و روش‌های اصولی که دارند به شما در درک بهتر مطالب کمک می‌کنند. خلاصه‌برداری در این قسمت بسیار موثر است و تایم کمتری از شما در دوران جمع‌بندی می‌گیرند. گام به گام طبق اصولی که در این مقاله آموختید پیش روید و به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

روش صحیح مطالعه درس زیست

شرکت در آزمون‌های آزمایشی و تقویت پاسخ به سوالات تستی زیست

شرکت در آزمون‌های آزمایشی تاثیر شگفت‌انگیزی در یادگیری مفاهیم درس زیست دارند. با شرکت موثر در آزمون‌های آزمایشی با سوالات زیست کنکور آشنا می‌شوید و مدیریت زمان در پاسخگویی سوالات را پیدا می‌کنید. اگر فکر می‌کنید بدون آزمون نیز می‌توانید به این مهارت دست یابید می‌توانید از کتاب کنکور 1401 و کتب دور دنیا در 4 ساعت استفاده کنید و توانایی خود را در پاسخ به سوالات تستی زیست ارتقا دهید. توجه داشته باشید که در زمان پاسخگویی به سوالات این کتب شرایط آزمون و کنکور را دقیقا برای خود شبیه‌سازی کنید تا مدیریت زمان و شرایط کنکور را تمرین کنید. اما هم‌چنان پیشنهاد ما به دانش‌آموزان عزیز شرکت در چند آزمون آزمایشی و آشنایی کامل با شرایط و ضوابط آزمون‌ها است.

خرید کتاب کمک درسی زیست

خرید کتاب درسی و بهترین کتب کمک درسی درس زیست از فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب

خرید و تهیه کتاب درسی و کتب کمک درسی مناسب تاثیر بسیاری در دست‌یابی به نتیجه دلخواه در امتحانات زیست و موفقیت در بخش زیست کنکور دارند. با تهیه کتب جمع‌بندی و کتب تستی سوالات کنکور دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای درس زیست نخواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب با ارائه تخفیف 25 درصدی به دانش‌آموزان عزیز، آماده ارائه خدمات به این عزیزان است. برای خرید کلیه کتاب‌ها در تمامی رشته‌ها می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02166400400 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند.

دسته بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط

منابع آزمون تربیت بدنی

برای کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

بهترین کتاب تستی کنکور کارشناسی تربیت بدنی چه کتابی است؟ برخلاف رشته‌های ریاضی و تجربی که تعداد زیادی...

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی 3 ماهه کنکور

کنکور سراسری یکی از آزمون‌های مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی کلیه دانش‌آموزان است. لازمه شروع هر کاری برنامه...

کتاب جمع بندی امتحان نهایی پایه نهم

بهترین کتاب‌های جمع‌بندی و تستی پایه نهم

پایه نهم یکی از حساس‌ترین پایه‌های درسی در دوران مدرسه است. امتحانات پایه نهم به شکل سراسری و...

نظرات کاربران