بانک کتاب مارکا
0 0 تومان
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
بهترین روش درس خواندن برای دروس دبیرستان

چگونه در دوران دبیرستان درس بخوانیم؟

دوره دبیرستان یکی از دوره‌های حساس و مهم در دوران تحصیلی دانش آموزان است. در این دوره علاوه‌بر امتحان‌های نهایی، آمادگی برای کنکور یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی برای دانش آموزان دبیرستان است. درس خواندن در دوران دبیرستان به دو بخش درس خواندن برای امتحانات و درس خواندن برای کنکور تقسیم می‌شود.

با داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی و یادگیری شیوه درست درس خواندن هم در امتحانات و هم در کنکور به نتیجه دلخواه‌تان خواهید رسید. اگر قصد دارید با بهترین روش‌های درس خواندن در دوران دبیرستان آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این‌جا شما را با بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های درس خواندن آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

 برنامه‌ریزی، اولین و مهم‌ترین گام برای درس خواندن در دوران دبیرستان

برنامه‌ریزی و مشخص کردن هدف مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل برای شروع انجام هر کاری است. با تنطیم یک برنامه دقیق و اجرا کردن آن می‌توانید قدم به قدم به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید. قبل از آن‌که بخواهید برنامه ریزی را شروع کنید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید. هدف شما می‌تواند قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران باشد یا قبولی در رشته مهندسی صنعتی شریف.

با توجه به هدفی که دارید باید برنامه‌ریزی خود را مشخص کنید. بهتر است برای داشتن برنامه‌ریزی اصولی‌ با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. اولین گام همیشه مهم‌ترین گام است پس باید مستحکم و استوار قدم بردارید. با خرید دفتر برنامه‌ریزی از بانک کتاب مارکا می‌توانید به‌طور دقیق و منظم برنامه‌های درسی خود را در بخش‌های مختلف دفتر مشخص و اجرایی کنید.

تعیین سطح و تشخیص نقاط ضعف و قوت

برای بهتر درس خواندن و زمان‌بندی درست ابتدا باید نقاط قوت و نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسید. درس خواندن فقط به معنای خرید کتاب درسی دوم دبیرستان و روخوانی آن‌ها نیست. برای موفقیت باید روی نقاط قوت‌تان متمرکز شوید و تلاش کنید تا در همان سطح آن‌ها را حفظ کنید. برای برطرف کردن نقاط ضعف بهتر است از کتاب‌های آموزشی یا شرکت در کلاس‌های تقویتی استفاده کنید. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چطور نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسیم؟

پاسخ این سوال بسیار واضح است. امتحان‌های مدرسه بهترین روش برای سنجش توانایی و ضعف شما در مباحث درسی مختلف هستند. از روش‌های کاربردی دیگر می‌توان به استفاده از کتاب‌های تستی و شرکت در آزمون‌های آزمایشی اشاره کرد. با شناسایی نقاط ضعف و مباحثی که در آن ضعیف هستید می‌توانید در زمانی که دارید آن درس را هم به سطح قابل قبولی برسانید و نقاط ضعف‌تان را به نقطه قوت تبدیل کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف در درس های دبیرستان

خلاصه‌برداری و هایلایت کردن مطالب مهم، روشی کاربردی در درس خواندن دبیرستان

وارد شدن به دوره دبیرستان استرس خاصی را به همراه دارد. انتخاب رشته و تخصصی شدن دروس، امتحانات نهایی و شرکت در کنکور از مهم‌ترین دلایل این اضطراب هستند. با بالا رفتن حجم مطالب و تخصصی شدن آن‌ها یادگیری کمی سخت می‌شود. بهتر است هر درس را یک‌ بار به‌طور کامل روخوانی کنید، سپس مطالب و نکات مهم را در دفتر یادداشتی برای خود خلاصه‌نویسی کنید. این خلاصه‌ها به شما کمک می‌کنند تا علاوه‌بر یادگیری بهتر مطالب، در شب امتحان و روزهای نزدیک به کنکور، زمان کمتری را برای مرور مطالب صرف کنید.

هایلایت کردن نکات مهم در کتاب نیز از روش‌های بسیار کاربردی و جذاب برای مطالعه درس‌های دبیرستان است. اگر نمی‌خواهید کتاب درسی‌تان نامنظم و بهم ریخته باشد می‌توانید با سفارش کتاب درسی دیگر یک کتاب را به عنوان کتاب اصلی و کتاب دیگر را برای نکته برداری و هایلایت کردن مطالب استفاده کنید. در شب امتحان کافی است نکات مهم و هایلایت شده را مطالعه کنید و بهترین نمره را کسب کنید.

درس خواندن گروهی، روشی جذاب برای مطالعه و یادگیری مطالب دبیرستان

مسائل بعضی از دروس مانند ریاضی، فیزیک و شیمی را اگر در جمع و با کمک هم‌کلاسی‌هایتان حل کنید نکات و راه حل‌های جدیدی را می‌آموزید. تجربه نشان می‌دهد مطالعه گروهی تاثیر بسیار زیادی در یادگیری بهتر مطالب دارد. با مطالعه گروهی می‌توانید نقاط ضعف خود را با کمک دوستان‌تان برطرف کنید و نقاط قوت‌تان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. البته اگر از تجربه مطالعه گروهی راضی نیستید می‌توانید به تنهایی و با تمرکز بر دانسته‌های خود به درس خواندن بپردازید.

فواید درس خواندن گروهی

خرید کتاب‌‌های جمع‌بندی و کتب تستی دوران دبیرستان

کتاب‌های کمک درسی جامع و کتاب‌های تستی کمک بزرگی به شما در یادگیری مطالب درسی و آمادگی کنکور می‌کنند. این کتاب‌ها سطوح مختلفی دارند با بررسی چند سوال از هر کتاب با توجه به سطح و توانمندی خود می‌توانید کتاب تستی و کمک درسی مناسب را خریداری کنید. کتاب‌های جمع‌بندی علاوه بر آمادگی برای کنکور انتخاب بسیار خوبی برای رشد و موفقیت شما در امتحان‌های دوران تحصیل هستند. در دوران جمع بندی 3 ماهه کنکور استفاده از کتاب‌های تستی مانند دور دنیا در 4 ساعت و کتب جمع‌بندی شما را با سطح سوالات کنکور آشنا کرده و مدیریت زمان را به شما آموزش می‌دهند.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور، گامی بزرگ در مطالعه دروس دبیرستان

کنکور را می‌توان مهم‌ترین آزمون دوران تحصیلی و دوران دبیرستان به شمار آورد. آمادگی برای این آزمون از نکات و اهداف مهم مطالعه دروس دبیرستان است. شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و نقاط قوت خود را به خوبی بشناسید، با سوالات کنکور آشنا شوید و تسلط بیشتری بر مدیریت زمان و اضطراب کنکور داشته باشید. اکثر آزمون‌های آزمایشی در روزهای برگزاری آزمون کاملا شرایط کنکور را برای شما فراهم می‌کنند و این امر کمک بزرگی به شما در کاهش اضطراب و آشنایی با کنکور می‌کند.

آزمون های آزمایشی کنکور

Hand completing a multiple choice exam.

خرید بهترین کتاب‌های درسی و کمک درسی دبیرستان از فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب

خرید و تهیه کتاب کمک درسی مناسب تاثیر بسیاری در دست‌یابی به نتیجه دلخواه در امتحانات دوران دبیرستان و کنکور دارد. با استفاده از این کتاب‌ها دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی برای شرکت در کلاس‌های خصوصی و نیمه خصوصی نخواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب با ارائه تخفیف 25 درصدی به دانش‌آموزان عزیز، آماده ارائه خدمات به این عزیزان است. برای خرید کتاب‌‌های کنکوری موردنظرتان در تمامی رشته‌ها می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02166400400 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند.

دسته بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی 3 ماهه کنکور

کنکور سراسری یکی از آزمون‌های مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی کلیه دانش‌آموزان است. لازمه شروع هر کاری برنامه...

کتاب جمع بندی امتحان نهایی پایه نهم

بهترین کتاب‌های جمع‌بندی و تستی پایه نهم

پایه نهم یکی از حساس‌ترین پایه‌های درسی در دوران مدرسه است. امتحانات پایه نهم به شکل سراسری و...

بهترین کتاب کنکور 1401

بهترین کتاب‌های کنکور 1401، یک قدم تا موفقیت در کنکور

کنکور یکی از مراحل تاثیرگذار در مراحل شغلی و زندگی افراد است. این آزمون هر ساله به طور...

نظرات کاربران